Marzec u Motylków

motylekA po lutym marzec spieszy,
koniec zimy wszystkich cieszy.

Nareszcie koniec zimy! Ale chyba tylko dla nas – dorosłych ta wiadomość jest aż tak radosna. Dzieci z wielkim trudem pożegnają zabawy zimowe… choć postaramy się aby pierwsze wiosenne dni nie były nudne. Z początkiem marca czeka nas wycieczka do Muzeum Narodowego Rolnictwa i Przemysłu Spożywczego w Szreniawie.

Pożegnamy zimę raz na zawsze Marzanną.
W tym miesiącu dzieci poszukają również zajączka Wielkanocnego.
Ponadto skupimy się na:

    • rozwijaniu mowy; wypowiedzi pełnymi zdaniami,
    • dostrzeganiu zmian zachodzących w przyrodzie w związku z upływającym czasem i zmianami pór roku,
    • pracy zegarmistrza; poznamy na czym polega jego praca i jakich narzędzi potrzebuje by ją wykonywać,
    • zachęcaniu do wypowiadania się na temat przyszłości,
    • rozwijaniu umiejętności wokalnym,
    • szukaniu muzyki w otoczeniu,
    • rozwijaniu umiejętności dodawania i odejmowania,
    • rozwijaniu sprawności manualnej,
    • wyrażaniu i nazywaniu swoich uczuć,
    • przypomnieniu zwrotów grzecznościowych,
    • oznakach wiosny.

Wiersz „ Powitanie wiosny”.

Wiosna, wiosna już na łące,
więc zwierzęta dają koncert.
Konik polny ma skrzypeczki,
gitary trzy biedroneczki.
Na pianinie gra dżdżownica,
motyl harfą się zachwyca.
A w perkusję wali żuk,
podśpiewując uf uf uf.
Wokalistka pszczółka Bze,
ciągle śpiewa ble ble ble.
Gdy na koncert wpadł skowronek,
to już był ostatni dzwonek.