Założenia dydaktyczne na marzec – grupa Biedronki

– Zapoznanie się z charakterystycznymi oznakami przedwiośnia.

– Kształtowanie pozytywnej motywacji do zabaw i zajęć ruchowych.

– Poszerzanie doświadczeń plastycznych.

– Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie liczby siedem.

– Wdrażanie do prawidłowej reakcji na zmiany tempa muzyki.

– Rozwijanie umiejętności współdziałania.

– Poznawanie zwyczajów kota.

– Poznawanie i docenianie znaczenia pracy weterynarza.

– Utrwalenie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu.

– Rozwijanie sprawności palców rąk.

– Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

– Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych. 

– Poznawanie ptaków powracających do nas wiosną.

– Rozwijanie wrażliwości słuchowej.

– Rozwijanie sprawności manualnej.

– Rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez słuchanie muzyki poważnej.

– Poznawanie czynników niezbędnych do prawidłowego rozwoju roślin.

– Zakładanie upraw fasoli i cebuli.

REALIZACJA PROGRAMU WYCHOWAWCZEGO I PROFILAKTYCZNEGO.

TEKST PIOSENKI

WIOSNA

Panie marcu nadszedł czas,

by obudzić wiosnę w nas.

Przejdź przez lasy, pola, łąki

zbudź motyle i biedronki.

ref. Niech na listkach gra nam wiatr,

niech się zbudzi ze snu świat.

Wstań już wiosno, wstań, już wstań,

ptakom dobry przykład daj.

Czas na trele i morele,

kwiaty, pszczółki no i trzmiele.

ref. Niech na listkach gra nam wiatr,

niech się zbudzi ze snu świat.

WIERSZ

Wiersz ,,W marcu”

Raz śnieg pada, a raz deszczyk
Na jeziorze lód już trzeszczy
Błękit nieba lśni w kałuży
Bałwan w słońcu oczy mruży
Koniec zimy
Przerwa. Dzwonek
To nie dzwonek. To skowronek.