Założenia dydaktyczne na maj – grupa Rybki

Mówi się, że MAJ, to najpiękniejszy miesiąc w roku. WIOSNA w pełni, a przyroda raczy nas cudownymi widokami i zapachami kwitnących drzew i kwiatów.”  W MAJU świat jest piękniejszy, bajkowy. MAJ potrafi oszołomić i zakręcić w głowie. A znane majowe przysłowie potwierdza urodę tego miesiąca: „W maju jak w raju”.

W związku z tym Rybki będą:

– przypominać sobie, jakie mamy symbole narodowe;

– poznamy legendę o Warszawie;

– poznamy różne regiony Polski;

– będziemy śpiewać hymn Polski;

– poznamy znaczenie Polski w Unii Europejskiej;

– poznamy rozmaite baśnie;

– poznamy różne sposoby mierzenia odległości;

– poznamy rozmaitych mieszkańców łąki;

– będziemy rozmawiać o naszej rodzinie;

– będziemy przygotowywać  się do uroczystości pożegnania przedszkola;

– będziemy się uczyć rozmaitych wierszyków, piosenek i układów tanecznych;

– będziemy rozwijać relacje między dziećmi oparte na wzajemnej akceptacji i szacunku;

– wykonywać będziemy rozmaite prace plastyczne z użyciem różnych środków plastycznych;

– będziemy wykonywać rozmaite ćwiczenia grafomotoryczne i ćwiczenia z zakresu kinezjologii edukacyjnej;

„Żeby już do szkoły”

La, la la la (…)

I. Żeby już do szkoły,

Po prostu można było iść.

Żeby już do szkoły,

Ot choćby dziś, dziś, dziś.

Taki dzień wesoły,

Uśmiecha  się jak polny mak

Chcecie iść do szkoły,

Też pytanie, tak, tak, tak.

Ref. Ten, kto wymyślił lato,

Niech żyje nam sto lat

I niech mu pięknie za to zaśpiewa wiatr.

Lecz ile można biegać, po polach i po łąkach

I ile można ganiać skowronka hej.

II. Żeby już do szkoły,

Po prostu można było iść.

Żeby już do szkoły,

Ot choćby dziś, dziś, dziś.

Taki dzień wesoły,

Uśmiecha  się jak polny mak.

Chcecie iść do szkoły,

Też pytanie, tak, tak, tak.

Ref. Ten, kto wymyślił lato…

 

Wakacje przedszkolaków

I. Zosia wyjeżdża dziś z rodzicami,

z piasku buduje zamek z wieżami.

Pozbiera bursztyn, muszle, kamyki

i będzie słuchać morza muzyki.

Ref.: A kto zostanie na wsi lub w mieście,

temu pomysłów podsunę dwieście.

Może na przykład podglądać mrówkę,

pasikonika, czy bożą krówkę.

II. Kuba wędruje z tatą, hen w góry,

chce być wysoko jak białe chmury.

Zaczną wędrówkę od małej górki,

gdzie pod kamieniem żyją jaszczurki.

Ref.: A kto zostanie na wsi lub w mieście,

temu pomysłów podsunę dwieście.

Może na przykład uczyć się pływać,

nurkować, skakać, owoce zrywać.