Założenia na październik – grupa Biedronki

Tematyka zajęć :

„ Jesień w sadzie  i w ogrodzie” realizacja 29.09- 10.10. 2014r.

„ O sobie samym” realizacja 13.10 – 17.10. 2014 r.

„  Nasze zmysły” realizacja 20.10 – 24.10. 2014 r.

– Wycieczka do pobliskiego sklepu, w którym można oglądać owoce.

– Zapoznanie z nazwami drzew owocowych.

– Rozwijanie umiejętności liczenia.

– Klasyfikowanie owoców ze względu na ich pochodzenie.

– Rozwijanie poczucia rytmu.

– Zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowanych na zimę.

– Wyrażane własnych obserwacji w ekspresji plastycznej.

– Wielozmysłowe poznawanie warzyw.

– Rozpoznawanie i nazywanie warzyw.

– Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat.

– Zachęcenie do zabawy w teatr.

– Zapoznanie się ze sposobem lepienia warzyw z masy solnej.

– Rozwijanie umiejętności dzielnie słów na głoski.

– Rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania uczuć.

– Zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych.

– Organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości.

– Rozpoznawanie i nazywanie części ciała.

– Uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka J

– Podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku.

– Poznawanie różnych rodzajów okularów.

– Nauka piosenki.

– Nauka wiersza.

– Utrwalenie nazw miesięcy.

WIERSZYK

„ Pod drzewami”

Siedzi jesień pod jabłonią,

Jabłka jej nad głową dzwonią.

A gdy gruszą wiatr poruszą

Dzwonią gruszki.

Gdzie? Na gruszy.

Siedzi jesień

pod drzewami

sad jej dzwoni

za uszami

więc zatyka uszy watą.

Czy to prawda?

Co wy na to?

PIOSENKA

„ Jesienna Orkiestra”

I.Na polanie ,w lesie, już pożółkła trawa,
zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.
Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,
mały jeżyk podśpiewuje: bum tra- ra –ra –ra./ bis
II. Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,
pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.
Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,
mały jeżyk podśpiewuje : bum –tra –ra- Ra –ra./ bis