Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik − grupa Motylki

Pierwszy miesiąc po wakacyjnej przerwie za nami. Dzieci bardzo chętnie wróciły w mury przedszkolne do swoich kolegów i koleżanek. Wiele ciekawych atrakcji przed nami oraz wyzwań dydaktycznych w nowym miesiącu.

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień (c.d.)
  2. Jesteśmy samodzielni

Będziemy:

– utrwalimy zdobytą wiedzę na temat pory roku jaką jest jesień,

– wyrabiali pozytywne nawyki żywieniowe,

– rozwijali poczucie rytmu, inwencje twórczą,

– rozwijali umiejętności matematyczne,

– rozwijali zdolności manualne,

– rozwijali słuch muzyczny i aparat mowy,

– wykonywali ćwiczenia grafomotoryczne,

– rozwijali pamięć,

– tworzyli sytuacje edukacyjne sprzyjające poznawaniu siebie i budowaniu poczucia własnej wartości,

– ćwiczyli czynności samoobsługowe (rozbieranie, ubieranie),

– zachęcali do godnego zachowania się w roli zwycięscy i przegranego,

– rozwijali umiejętności wokalne.

Praczki (piosenka)

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Tak piorą, tak piorą
przez cały boży dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam:
Wieszają, wieszają
przez cały boży dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam
Maglują, maglują
przez cały boży dzień. (2x)

Tu lewą mam rączkę, a tu prawą mam,
jak praczki pracują pokażę ja wam
Prasują, prasują
przez cały boży dzień. (2x)
(Praczki to zabawa ze śpiewem, tekst piosenki

dzieci ilustrują ruchem. Utrwalają umiejętność

odróżniania strony prawej od lewej ).

Jestem jesień (wiersz)

Jestem jesień z pełnym koszem.
Dobre rzeczy wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki bery,

pomidory i selery.

Przyszła jesień do gosposi
Czy gosposia o coś prosi.
Mam kapustę do kwaszenia,
dobre grzyby do suszenia.

Idzie jesień z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą te podarki

i chowają do spiżarki.