Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na październik 2015r.- grupa Rybki

Pierwszy miesiąc już za nami! Rybki wkraczają właśnie w tematy związane z jesienią w lesie i ogrodzie. Będzie to dla nas okazja do obserwacji zmieniającej się przyrody.

W tym miesiącu, będziemy:

–          rozpoznawać i opisywać wybrane warzywa i owoce;

–          rozwijać poczucie rytmu;

–          poznamy zjawisko echa;

–         poznamy dary jesieni z lasu i ogrodu;

–          poznamy znaczenie, jakie mają owoce i warzywa w zdrowym żywieniu;

–          poznamy domy zwierząt domowych;

–         utrwalimy zasady właściwego zachowania się wobec innych;

–         będziemy uwrażliwiać się na potrzeby innych dzieci;

–          wzbogacać będziemy nasze doświadczenia plastyczne;

–          prowadzić ćwiczenia umuzykalniające dzieci;

–          będziemy porównywać liczebność zbiorów;

–         wykonamy rozmaite pomiary;

–         będziemy rozwijać sprawność fizyczną;

–         utrwalimy umiejętność rozróżniania stron ciała;

Wiersz M. Czerkawskiej „Kto powie”

Przez sad idzie mały Maciuś,

Śmieje się do słonka,

A tu pac! – czerwone jabłko

Rzuca mu jabłonka

Podniósł jabłko, idzie dalej.

A wtem obok dróżki

Pac, pac – co to? Stara grusza

Zrzuciła gruszki

Podniósł Maciuś żółte gruszki,

Bardzo jest szczęśliwy.

Znów pac, pac, pac – trzy śliweczki

Spadły z gęstej śliwy.

Niesie Maciuś jabłko, śliwki

Gruszki, co się złocą

Kto z was powie Maciusiowi,

ile ma owoców?

 

Piosenka „Jesienna orkiestra”

Na polanie w lesie, już pożółkła trawa,

Zaraz się rozpocznie jesienna zabawa,

Zaraz się rozpocznie jesienna zabawa.

 

Zając dmucha w trąbę, miś na flecie gra,

Mały jeżyk podśpiewuje: bum tra-ra-ra-ra.

 

Wiewióreczka ruda wielki bęben trzyma,

pod gałęzią sosny kiwa ślimak,

Pod gałęzią sosny głową kiwa ślimak.

 

Poszła jesień w taniec, wiatr na liściach gra,

Mały jeżyk podśpiewuje: bum tra- Ra-ra-ra.