Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc luty – grupa Kaczuszki

W tym miesiącu będziemy:

– występować w roli aktorów podczas przedstawienia dla Babć i Dziadków;

– odwiedzimy gabinet stomatologiczny oraz poznamy pracę stomatologa;

– dowiadywać się, jakie źródła światła były dawniej i jakie są dziś;

– dowiadywać się, jak wygląda życie na Antarktydzie;

– poznawać nowe utwory literackie oraz będziemy wypowiadać się na temat ich treści.

– poznawać opowiadanie o tym, jak zajączek Kicuś chciał wybrać się w podróż kosmiczną z ufolud­kiem. Dowiemy się więcej na temat kosmosu.

– rozwijać umiejętności rachunkowe;

– poznawać nowe piosenki, śpiewać, tańczyć do nich;

– ćwiczyć sprawność manualną poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych oraz zadań z kart pracy.

– rozwijać umiejętność pracy w grupie;

– rozwijać kompetencje społeczne;

– uczestniczyć w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych, wzrokowo-ruchowych, słuchowo-ruchowych.

„Tydzień”

Tydzień ma siedem dni, zna je mama znasz je Ty!!

Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek i sobota,

a w niedzielę wszyscy razem powtórzymy to od nowa!

„Luty”

Często w nim bywają jeszcze
mrozy trzaskające,
za to jest w calutkim roku
najkrótszym miesiącem.
Lecz nie zrobi nam nic złego
mroźny koniec zimy,
nakarmimy głodne ptaki,
w piecu napalimy.

 

 

Piosenka „Ufoludki”

 

 

Gdzieś w kosmosie żyją sobie małe ufoludki.

Mają oczka jak guziczki i zielone brudki.

Ref. Iju, iju, iju, iju, bulba, pulpa, ziu!

 

Mają domki z filiżanek ozdobione złotkiem.

Czasem sobie podróżują latającym spodkiem.

Ref. Iju, iju, iju, iju, bulba, pulpa, ziu!

 

Jeśli jeszcze w to nie wierzysz, to popatrz do góry.

Ufoludki obserwują nas przez wielkie rury.

Ref. Iju, iju, iju, iju, bulba, pulpa, ziu!