Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc kwiecień grupa Motylki

 Kwiecień to bardzo pogodowo zmienny miesiąc. Miejmy nadzieje, że czeka nas więcej słonecznych dni na które bardzo czekają dzieci. Powolutku będziemy przygotowywali się do uroczystości zakończenia przedszkola, gdyż od września Motylki będą już absolwentami Zielonych Żabek.

Tematy kompleksowe:

  1. Wiosna w sadzie. (realizacja 04.04 – 15.04.2016 r.)
  2. Szanujmy przyrodę. (realizacja 18.04. – 29.04.2016 r.)

Będziemy:

– kształtowali nawyki proekologiczne,

– poznawali znaczenie drzew dla ludzi i środowiska,

– utrwalimy nawyki ekologiczne (segregowanie śmieci),

– utrwalimy wiadomości na temat zmian jakie zachodzą wiosną,

– rozwijali poczucie rytmu, inwencje twórczą,

– rozwijali umiejętności matematyczne,

– rozwijali zdolności manualne,

– rozwijali słuch muzyczny i aparat mowy,

– wykonywali ćwiczenia grafomotoryczne,

– rozwijali pamięć,

– rozwijali umiejętności wokalne,

Wiersz  „Kwietniowe humory” B. Formy.

Gdy w kwietniu rankiem otwierasz oczy,

pogoda zawsze cię czymś zaskoczy.

Kiedy zły humorek kwietniowi doskwiera

promienie słońca do kosza zbiera.

Mgły porozsiewa, kiedy dzień wstaje,

kropelki deszczu ciągle nam daje.

Często też sypnie śniegiem dokoła,

Wróciła zima, patrzcie woła.

Lecz gdy się humor kwietniowi odmieni,

świat w jednej chwili się zazieleni.

Witając wiosnę, słonko przygrzeje,

a miły wietrzyk chmury rozwieje.

Wiadomo wszystkim, że kwiecień przeplata,

raz trochę zimy, to znowu lata.

 

Piosenka „Wiosenna cha –cha”.

  1. Wiosna radosna, uśmiechnięta

zazieleniła cały świat.

Rozsiała kwiaty kolorowe,

pośród zielonych, świeżych traw.

Ref.  I nuci cha –cha wesoły wiatr,

i tańczą cha-cha-cha młodziutkie kępy traw.

i śpiewa cha-cha-cha w sadzawce stado żab,

dzięcioł na sośnie wystukuje rytm cha-cha-cha-cha (2x).

  1. Budzą się ze snu zimowego:

niedźwiedź, wiewiórka, suseł, jeż.

Z dalekich stron już powracają

bociany do swych starych miejsc.

Ref. I nuci cha-cha…..