Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień grupa Kaczuszki

Tematy kompleksowe:

  • Przedszkole – drugi dom.
  • Uliczne sygnały.
  • Jesień cz. 1.

We wrześniu będziemy:

  • wypowiadać się na temat wakacji.
  • wypowiadać się na temat bezpiecznego przechodzenia przez ulicę. Wymieniać podstawowe zasady ruchu drogowego oraz rozpoznawać wybrane znaki drogowe.
  • rozmawiać na temat zmian zachodzących w przyrodzie na jesień. (Nazywać wybrane drzewa, wyjaśniać zjawisko usychania liści, poznawać wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych  i niejadalnych, omawiać przygotowania zwierząt na nową porę roku.)
  • brać udział w zabawach badawczych.
  • uważnie słuchać wierszy, opowiadań i czytanych książek, wypowiadać się na temat ich treści.
  • ćwiczyć pamięć poprzez odtwarzanie fragmentów wiersza, piosenek i tańców.
  • usprawniać narządy artykulacyjne i aparat głosowy.
  • ćwiczyć słuch fonematyczny, doskonalić umiejętność analizy i syntezy sylabowej słów, liczyć wyrazy w zdaniu, wyróżniać pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach.
  • rozwijać umiejętności rachunkowe, przeliczać w zakresie dostępnym dla dzieci, tworzyć  i odtwarzać rytm, ćwiczyć umiejętność prawidłowego posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  • ćwiczyć sprawność manualną poprzez wykonywanie różnorodnych prac plastycznych oraz zadań z kart pracy.
  • rozwijać kompetencje społeczne. Przestrzegać wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.  Dbać o poprawne relacje pomiędzy dziećmi, oparte na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  • wyrażać muzykę ruchem, poruszać się rytmicznie przy piosenkach.
  • uczestniczyć w zabawach ruchowych, muzyczno-ruchowych, wzrokowo-ruchowych, słuchowo-ruchowych.