Założenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc październik 2016 r. – grupa Rybki

Październik przywitał nas kolorami jesieni. Rybki w tym miesiącu zamierzają zgłębiać swoją wiedzę na temat tej pełnej kolorów pory roku, a także rozmawiać o rodzinie i domowych ulubieńcach.

Ponadto w październiku będziemy:

  • rozmawiać na tematy związane z owocami;
  • przygotowywać sałatkę owocową;
  • rozbudzać nasze zmysły;
  • dowiemy się co to są warzywa i dlaczego warto je zjadać;
  • poznamy nasze zmysły;
  • rozmawiać będziemy o naszych emocjach;
  • oglądać albumy, atlasy i filmy edukacyjne;
  • będziemy prowadzili obserwacje przyrodnicze;
  • dowiemy się czym jest rodzina i kim są nasi rodzice;
  • poznamy zwierzęta które mieszkają w naszych domach;
  • utrwalać będziemy zasady bezpieczeństwa na drodze;
  • utrwalimy numery alarmowe;
  • uczyć się i bawić zadaniami matematycznymi;
  • poznamy nowe piosenki oraz utwory muzyczne;
  • tworzyć będziemy ciekawe prace plastyczne.

A także będziemy:

  • rozwijać umiejętności swobodnej wypowiedzi;
  • ćwiczyć pamięć;
  • dbać o porządek w sali;
  • przestrzegać kodeksu przedszkolaka;
  • brać udział w wycieczkach i spacerach; rozwijać umiejętność pracy w grupie;
  • wykonywać ćwiczenia narządów artykulacyjnych;
  • doskonalić umiejętności językowe;
  • ćwiczyć małą i dużą motorykę;
  • rozwijać kompetencje społeczne;
  • rozwijać umiejętność pracy w grupie;
  • uczestniczyć w różnorodnych zabawach ruchowych, muzyczno – ruchowych, wzrokowo – ruchowych, słuchowo – ruchowych.

Pomidorek

  1. Wyrósł pomidorek mały i zielony,

pięknie się rozejrzał na obie strony.

Tam czerwony goździk, tutaj różę widzi,

więc się zieloności swojej zawstydził.

 

Ref.: Pomi, pomi, pomidorek

krasnym okrył się kolorem

płaszczyk włożył gładki, nowy

pomi, pomi, pomidorowy.

 

  1. A ten pomidorek

dobrze jest nam znany,

dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.

Bo i kolor ładny, i potrawa zdrowa

zupa lub sałatka pomidorowa.

Ref.: Pomi, pomi, pomidorek…

 

Popatrzcie na jamniczka

  1. Popatrzcie na jamniczka!

Wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie.

Ref.: A jak spał, a jak spał,

taką grzeczną minę miał!

  1. Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże,

i moją nową lalkę

zaciągnął pod wersalkę.

Ref.: A jak spał…

 

III. A teraz gdzieś ucieka

i szczeka, szczeka, szczeka.

Łapiemy więc jamniczka,

niech wraca do koszyczka.

Ref.: A jak spał…

  1. Pod stołem jest koszyczek,

w koszyczku śpi jamniczek.

Jamniczek sobie śpi,

jak się zbudzi, będzie zły!!!