Założenia dydaktyczno – wychowawcze na miesiąc Kwiecień

Tematy kompleksowe:

„Wielkanoc”

„Wiosna na wsi”

W kwietniu będziemy:

-rozwijali mowę

-rozwijali sprawność fizyczną

-tworzyli zdrową sałatkę warzywną

-rozwijali umiejętności liczenia

-kojarzyli przedmioty z czynnościami jakie dzięki nim wykonujemy

-rozwijali umiejętności szeregowania

-uczestniczyć w wycieczce do Ogrodu Ekologicznego u Gładysiaków w Wirach

„Wielkanocny poranek”

  1. W wielkanocny poranek

dzwoni dzwonkiem baranek.

Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń,

dzwoni dzwonkiem baranek.

Ref.: Wielkanocne kotki,

robiąc miny słodkie,

już wyjrzały z pączka,

siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc,

wierzbę pytają

2.A kurczątka z zającem

podskakują na łące.

Hop, hop, hop, hop, hop, hop,

podskakują na łące.

Ref.: Wielkanocne kotki…

„ Na naszym podwórku”

  1. Na naszym podwórku zwierząt jest bez liku.

Konik w stajni, mysz w spiżarni, a kurki – w kurniku.

Ref.: „Ihaha!” – rży nasz konik.

„Me, me, me”, z kózką w chórku.

Dobrze nam tu razem na naszym podwórku.

2.Na naszym podwórku jest bardzo wesoło.

Kurki gdaczą, kaczki kwaczą, piesek biega w koło.

Ref.: „Kwa, kwa, kwa” – kwacze kaczka.

„Ko, ko, ko” – kurki w chórku.

Bardzo nam wesoło na naszym podwórku.

3.Na naszym podwórku zwierzęta się czubią.

Kot mysz łapie, piesek chrapie, lecz wszyscy się lubią.

Ref.: „Hau, hau, hau” – piesek szczeka.

„Miau, miau, miau” – z kotkiem w chórku.

Wszyscy się lubimy na naszym podwórku.