Założenia dydaktyczno-wychowawcze

RYBKI – MARZEC 2024

Tematy kompleksowe:

  • Jaka pogoda jest w marcu?
  • Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
  • Z czego to jest zrobione?
  • Jakie wzory i kolory mają pisanki?

Dziecko:

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
  • określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla marcowej pogody,
  • klasyfikuje elementy według rodzaju, wielkości, przelicza, stosując nazwy liczebników głównych,
  • zakłada wspólnie z innymi dziećmi hodowle wybranych roślin,
  • tworzy kalendarz pogody,
  • liczy w dostępnym sobie zakresie, dostrzega rolę ostatniego liczebnika,
  • rozpoznaje i nazywa ptaki przylatujące do Polski wiosną, wymienia rzeczy niezbędne do zbudowania gniazda,
  • buduje proste zdania, tworzy zdrobnienia, opisuje wygląd ptaków, kończy rozpoczęte zdanie,
  • określa właściwości wody, wyjaśnia zjawiska związane ze stanami skupienia wody,
  • nazywa pierwsze kwiaty, które kwitną wiosną,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach teatralnych, odgrywa przyjętą rolę,
  • wymienia właściwości gliny, poznaje etapy powstawania przedmiotów ceramicznych,
  • wypowiada się na temat poszczególnych etapów produkcji chleba, nazywa pieczywo różnego rodzaju,
  • rozpoznaje i nazywa produkty, które otrzymuje się z mleka,
  • wymienia właściwości wełny, bada je za pomocą zmysłów – wzroku i dotyku,
  • wypowiada się na temat tradycji wielkanocnych,
  • nazywa produkty znajdujące się w koszyczku wielkanocnym,
  • określa położenie przedmiotu, posługując się określeniami: w, za, przed, do, obok, na,
  • porusza się zgodnie z rytmem instrumentu, wykonuje określone ruchy do muzyki,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
  • rozwija sprawność manualną,
  • samodzielnie wykonuje pracę plastyczną.