Założenia dydaktyczno-wychowawcze

Marzec 2024

Grupa Motylki- 6 latki

  • Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
  • Z czego to jest zrobione?
  • Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
  • Gdzie się ubiera Pani wiosna?
  • Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?

 

  • Dziecko:
  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery
  • zna etapy powstawania chleba, ustala związki przyczynowo-skutkowe,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • odpowiada na pytania nauczyciela, wykonuje zadanie, współdziałając w grupie,
  • zna etapy powstawania sera,
  • wie, w jaki sposób pozyskuje się wełnę,
  • wie, w jaki sposób powstaje papier,
  • wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego, rozumie znaczenie przysłowia „Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść”.
  • ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania,
  • porusza się według instrukcji słownej,
  • wie, co to jest kataklizm,
  • wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie, poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych,
  • zna wybrane pojęcia związane z pogodą, wie, co to jest wiatromierz
  • wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego, poznaje wybrane powiedzenia.
  • określa położenie obiektów w przestrzeni i na kartce,
  • uczestniczy w muzycznych zabawach grupowych,
  • wie, które ptaki przylatują wiosną do Polski,
  • zna tradycje związane z obchodami pierwszego dnia wiosny,
  • zna charakterystyczne cechy wybranych kwiatów, zna etapy rozwoju tulipana,
  • zna różne znaczenia tych samych słów.
  • poznaje wybrane modele monet i banknotów, poznaje pojęcie pieniądza,
  • ćwiczy aparat głosowy,
  • przygotowuje kartkę wielkanocną,
  • zna zasady kulturalnego zachowywania się przy stole,
  • wykonuje autorską pisankę,
  • ustala związki przyczynowo-skutkowe w historyjce obrazkowej.
  • utrwala kierunek pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
  • rozwija koordynację ruchowo- słuchowo- wzrokową
  • nabywa płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki)
  • nabywa precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki)
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
  • samodzielnie używa wybranych narzędzi, przyborów, wybiera materiały, organizuje sobie stanowisko pracy i porządkuje po zakończonej pracy
  • liczy głosek w słowach; układa słowa rozpoczynające się, kończące się daną głoską
  • rozumie różnice pomiędzy samogłoską i spółgłoską
  • orientuje się na kartce papieru, wskazuje, np. prawy górny róg, lewy górny róg kartki itd.