Marzec 2024
Grupa Motylki- 6 latki
- Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Z czego to jest zrobione?
- Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
- Gdzie się ubiera Pani wiosna?
- Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?
- Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu,
- dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery
- zna etapy powstawania chleba, ustala związki przyczynowo-skutkowe,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- odpowiada na pytania nauczyciela, wykonuje zadanie, współdziałając w grupie,
- zna etapy powstawania sera,
- wie, w jaki sposób pozyskuje się wełnę,
- wie, w jaki sposób powstaje papier,
- wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego, rozumie znaczenie przysłowia „Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść”.
- ćwiczy umiejętność dodawania i odejmowania,
- porusza się według instrukcji słownej,
- wie, co to jest kataklizm,
- wie, w jaki sposób woda krąży w przyrodzie, poznaje znaczenie wody w środowisku oraz dla organizmów żywych,
- zna wybrane pojęcia związane z pogodą, wie, co to jest wiatromierz
- wypowiada się na podstawie krótkiego utworu literackiego, poznaje wybrane powiedzenia.
- określa położenie obiektów w przestrzeni i na kartce,
- uczestniczy w muzycznych zabawach grupowych,
- wie, które ptaki przylatują wiosną do Polski,
- zna tradycje związane z obchodami pierwszego dnia wiosny,
- zna charakterystyczne cechy wybranych kwiatów, zna etapy rozwoju tulipana,
- zna różne znaczenia tych samych słów.
- poznaje wybrane modele monet i banknotów, poznaje pojęcie pieniądza,
- ćwiczy aparat głosowy,
- przygotowuje kartkę wielkanocną,
- zna zasady kulturalnego zachowywania się przy stole,
- wykonuje autorską pisankę,
- ustala związki przyczynowo-skutkowe w historyjce obrazkowej.
- utrwala kierunek pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
- rozwija koordynację ruchowo- słuchowo- wzrokową
- nabywa płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki)
- nabywa precyzji wykonywania ruchów dłońmi (np. ubieranie lalek, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł, dekorowanie kartki)
- wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
- samodzielnie używa wybranych narzędzi, przyborów, wybiera materiały, organizuje sobie stanowisko pracy i porządkuje po zakończonej pracy
- liczy głosek w słowach; układa słowa rozpoczynające się, kończące się daną głoską
- rozumie różnice pomiędzy samogłoską i spółgłoską
- orientuje się na kartce papieru, wskazuje, np. prawy górny róg, lewy górny róg kartki itd.