Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Kwiecień 2024

Grupa Motylki- 6 latki

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • O czym marzą zwierzęta?
  • Kto obroni słonia?
  • Jak być Eko?
  • Kto wymyślił naszą flagę?

Dziecko:

  • odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu;
  • dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery;
  • liczy na konkretach w zakresie 10, rozwiązuje zagadki matematyczne;
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
  • rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych;
  • zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje;
  • wie, jakie zwierzęta mieszkają w różnych warstwach lasu;
  • wykonuje pracę plastyczną;
  • śpiewa znaną piosenkę powitalną odgłosami zwierząt;
  • przeprowadza kolegę, który ma zamknięte oczy, przez labirynt budowli;
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją;
  • powtarza ustalone gest mimo mylących słów i gestów N.;
  • przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy;
  • uważnie słucha piosenki, śpiewa jej refren;
  • opisuje cechy swojego ulubionego pupila;
  • opowiada w grupie o jednym dniu życia zwierzęcia;
  • zgodnie bawi się z kolegami;
  • wskazuje i nazywa zwierzęta hodowlane;
  • podaje nazwy młodych zwierząt;
  • poprawnie wykonuje zadania;
  • wsłuchuje się w dźwięki przyrody;
  • przenosi pomponik rurką do napojów;
  • porusza się myszką po planszy zgodnie z instrukcją;
  • zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje;
  • porusza się jak szybki zając i wolny żółw zgodnie z tempem muzyki;
  • wskazuje i nazywa zwierzęta zamieszkujące las;
  • gra na instrumencie zgodnie z ustaloną kolejnością;
  • słucha odgłosów lasu;
  • wykonuje pracę plastyczną;
  • idzie tip-topami po trasie ułożonej ze skakanki;
  • zabiera koledze tyle klocków, ile oczek wskazała kostka;
  • wie, jakie niezwykłe cechy posiadają wybrane zwierzęta;
  • poznaje literę H;
  • pokazuje ruchem zachowanie zwierzęcia, wyjaśnia, co ono oznacza;
  • powtarza ruch wykonany przez kolegę;
  • rozumie zasady podziału zwierząt na ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki;
  • zna różne rodzaje umaszczenia zwierząt, wie, jakie znaczenie mają kolory w świecie zwierząt;
  • wzbogaca wiadomości o zwierzętach będących pod ochroną;
  • rozumie problem wymierania gatunków zwierząt;
  • opowiada historię z obrazków;
  • zna zasady segregowania odpadów;
  • ozdabia karton do wyrzucania papieru;
  • mówi, co można otrzymać z recyklingu;
  • zna wybrane sposoby mierzenia długości, potrafi porównać długości różnych przedmiotów;
  • poszukuje sposobów ochrony środowiska naturalnego;
  • wyjaśnia pojęcie park narodowy;
  • poznaje symbole parków;
  • wie, w jaki sposób ludzie pracują na rzecz środowiska naturalnego;
  • wykonuje przestrzenną pracę plastyczną z odpadów;
  • ustawia się w szeregu zgodnie z liczbą zapisaną na zakrętce;
  • wykonuje plakat informacyjny promujący ekologię;
  • manipuluje liczmanami, zapisuje działania;
  • zna symbole narodowe;
  • poznaje historię powstania Gniezna;
  • układa ciąg liczbowy, pomniejszając liczby;
  • poznaje obecną stolicę i dawne stolice Polski;
  • poznaje legendę o Bazyliszku;
  • zna polskie symbole narodowe, wyraża szacunek do symboli narodowych;
  • słucha hymnu w postawie na baczność;
  • tańczy kroki poloneza;
  • wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;
  • wykonuje pracę plastyczno-techniczną o tematyce patriotycznej;
  • wie, co znaczy słowo ojczyzna;