Kwiecień 2024
Grupa Motylki- 6 latki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- O czym marzą zwierzęta?
- Kto obroni słonia?
- Jak być Eko?
- Kto wymyślił naszą flagę?
Dziecko:
- odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu;
- dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery;
- liczy na konkretach w zakresie 10, rozwiązuje zagadki matematyczne;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
- rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych;
- zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje;
- wie, jakie zwierzęta mieszkają w różnych warstwach lasu;
- wykonuje pracę plastyczną;
- śpiewa znaną piosenkę powitalną odgłosami zwierząt;
- przeprowadza kolegę, który ma zamknięte oczy, przez labirynt budowli;
- wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją;
- powtarza ustalone gest mimo mylących słów i gestów N.;
- przestrzega ustalonych zasad podczas zabawy;
- uważnie słucha piosenki, śpiewa jej refren;
- opisuje cechy swojego ulubionego pupila;
- opowiada w grupie o jednym dniu życia zwierzęcia;
- zgodnie bawi się z kolegami;
- wskazuje i nazywa zwierzęta hodowlane;
- podaje nazwy młodych zwierząt;
- poprawnie wykonuje zadania;
- wsłuchuje się w dźwięki przyrody;
- przenosi pomponik rurką do napojów;
- porusza się myszką po planszy zgodnie z instrukcją;
- zna wybrane zwierzęta żyjące w polu i ich zwyczaje;
- porusza się jak szybki zając i wolny żółw zgodnie z tempem muzyki;
- wskazuje i nazywa zwierzęta zamieszkujące las;
- gra na instrumencie zgodnie z ustaloną kolejnością;
- słucha odgłosów lasu;
- wykonuje pracę plastyczną;
- idzie tip-topami po trasie ułożonej ze skakanki;
- zabiera koledze tyle klocków, ile oczek wskazała kostka;
- wie, jakie niezwykłe cechy posiadają wybrane zwierzęta;
- poznaje literę H;
- pokazuje ruchem zachowanie zwierzęcia, wyjaśnia, co ono oznacza;
- powtarza ruch wykonany przez kolegę;
- rozumie zasady podziału zwierząt na ssaki, gady, płazy, ryby, ptaki;
- zna różne rodzaje umaszczenia zwierząt, wie, jakie znaczenie mają kolory w świecie zwierząt;
- wzbogaca wiadomości o zwierzętach będących pod ochroną;
- rozumie problem wymierania gatunków zwierząt;
- opowiada historię z obrazków;
- zna zasady segregowania odpadów;
- ozdabia karton do wyrzucania papieru;
- mówi, co można otrzymać z recyklingu;
- zna wybrane sposoby mierzenia długości, potrafi porównać długości różnych przedmiotów;
- poszukuje sposobów ochrony środowiska naturalnego;
- wyjaśnia pojęcie park narodowy;
- poznaje symbole parków;
- wie, w jaki sposób ludzie pracują na rzecz środowiska naturalnego;
- wykonuje przestrzenną pracę plastyczną z odpadów;
- ustawia się w szeregu zgodnie z liczbą zapisaną na zakrętce;
- wykonuje plakat informacyjny promujący ekologię;
- manipuluje liczmanami, zapisuje działania;
- zna symbole narodowe;
- poznaje historię powstania Gniezna;
- układa ciąg liczbowy, pomniejszając liczby;
- poznaje obecną stolicę i dawne stolice Polski;
- poznaje legendę o Bazyliszku;
- zna polskie symbole narodowe, wyraża szacunek do symboli narodowych;
- słucha hymnu w postawie na baczność;
- tańczy kroki poloneza;
- wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;
- wykonuje pracę plastyczno-techniczną o tematyce patriotycznej;
- wie, co znaczy słowo ojczyzna;