Założenia dydaktyczno – wychowawcze

GRUPA PSZCZÓŁKI

ZAŁOŻENIA NA MARZEC 2024

Tematy kompleksowe:

01.03-08.03.2024r – Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

11.03-15.03.2024r – Z czego to jest zrobione?

18.03-22.03.2024r – Gdzie ubiera się Pani Wiosna?

25.03-29.03.2024r – Jakie wzory i kolory lubią pisanki?

 

Dziecko:

– poznaje wygląd litery n, N, f, F, g, G, ł, Ł

– rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe charakterystyczne dla przedwiośnia

– zna znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”

– próbuje zaprezentować prognozę pogody

– wie jakie kolory ma tęcza

– wie, co można wykonać z gliny

– poznaje proces powstawania chleba

– wie, jak z mleka zrobić biały ser

– wie, z czego robi się swetry

– poznaje proces tworzenia papieru

– wymienia oznaki wiosny

– wie, jakie prace wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie

– poznaje budowę tulipana

– wie, jakie są zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi

– wie, co powinno się znaleźć w koszyku wielkanocnym

– próbuje ułożyć życzenia wielkanocne

– poznaje zasady savoir-vivre’u

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych i gimnastycznych

– improwizuje taniec do muzyki

– uważnie słucha opowiadania i wiersze

– rozmawia na podany temat

– chętnie uczestniczy w zabawach tematycznych i dydaktycznych

– wykonuje prace plastyczno – techniczne

– śpiewa piosenki

– skacze na jednej nodze i obu nogach; kopie piłkę z rozbiegu, sprawnie przeskakuje przez drobne przedmioty, przechodzi po narysowanej linii, stoi na jednej nodze

– tnie nożyczkami, lepi z plasteliny, prawidłowo trzyma kredkę

– dzieli wyrazy na sylaby, wysłuchuje samogłoski w nagłosie w krótkich wyrazach, wysłuchuje spółgłoskę rozpoczynającą wyraz

– bierze udział w zabawach sensorycznych i badawczych

– gra w gry dydaktyczne