GRUPA PSZCZÓŁKI
ZAŁOŻENIA NA MARZEC 2024
Tematy kompleksowe:
01.03-08.03.2024r – Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
11.03-15.03.2024r – Z czego to jest zrobione?
18.03-22.03.2024r – Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
25.03-29.03.2024r – Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
Dziecko:
– poznaje wygląd litery n, N, f, F, g, G, ł, Ł
– rozpoznaje i nazywa zjawiska pogodowe charakterystyczne dla przedwiośnia
– zna znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”
– próbuje zaprezentować prognozę pogody
– wie jakie kolory ma tęcza
– wie, co można wykonać z gliny
– poznaje proces powstawania chleba
– wie, jak z mleka zrobić biały ser
– wie, z czego robi się swetry
– poznaje proces tworzenia papieru
– wymienia oznaki wiosny
– wie, jakie prace wykonuje się wiosną w polu i w ogrodzie
– poznaje budowę tulipana
– wie, jakie są zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi
– wie, co powinno się znaleźć w koszyku wielkanocnym
– próbuje ułożyć życzenia wielkanocne
– poznaje zasady savoir-vivre’u
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych i gimnastycznych
– improwizuje taniec do muzyki
– uważnie słucha opowiadania i wiersze
– rozmawia na podany temat
– chętnie uczestniczy w zabawach tematycznych i dydaktycznych
– wykonuje prace plastyczno – techniczne
– śpiewa piosenki
– skacze na jednej nodze i obu nogach; kopie piłkę z rozbiegu, sprawnie przeskakuje przez drobne przedmioty, przechodzi po narysowanej linii, stoi na jednej nodze
– tnie nożyczkami, lepi z plasteliny, prawidłowo trzyma kredkę
– dzieli wyrazy na sylaby, wysłuchuje samogłoski w nagłosie w krótkich wyrazach, wysłuchuje spółgłoskę rozpoczynającą wyraz
– bierze udział w zabawach sensorycznych i badawczych
– gra w gry dydaktyczne