Witamy w przedszkolu nową grupę przedszkolaków !!!!!!
Tematy kompleksowe:
- Jestem przedszkolakiem.
- Nadeszła Jesień.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień :
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie – poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie
Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji – podejmowanie prób wspólnych zabaw nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)
Komunikowanie się w grupie − mówienie o swoich potrzebach, odpowiadanie na pytania, dzielenie się swoimi przeżyciami.
Organizowanie zabaw w kącikach zainteresowań i innych miejscach do zabaw− wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek, uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość.
Rozwijanie zainteresowań poprzez zabawy − podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci
Wspomaganie rozwoju ruchowego– uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych – ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni, zakładanie ubrań, butów, korzystanie z toalety.
Rozumienie potrzeby dbania o porządek i czystość wokół siebie – korzystania z koszy na śmieci, odkładanie zabawek na swoje mejsce.
Nazywanie niektórych drzew, poznawanie ich owoców i wyglądu liści. Łączenie zmian w przyrodzie z porą roku.
Wiersz I. Suchorzewskiej „Mam trzy lata”
Mam trzy lata,
trzy i pół,
brodą sięgam ponad stół.
Do przedszkola chodzę z workiem
i mam znaczek z muchomorkiem.
Pantofelki ładnie zmieniam,
myję ręce do jedzenia.
Zjadam wszystko z talerzyka,
tańczę, kiedy gra muzyka.
Umiem wierszyk o koteczku,
o tchórzliwym koziołeczku i o piesku,
co był w polu, nauczyłam się w przedszkolu.