Założenia dydaktyczno-wychowawcze
RYBKI – KWIECIEŃ 2024
Tematy kompleksowe:
- Czego potrzebują zwierzęta?
- Co potrafią zwierzęta?
- Jak dbam o naszą planetę?
- W jakim kraju mieszkam?
Dziecko:
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
- dostrzega potrzeby zwierząt,
- nazywa zwierzęta hodowlane, opisuje ich wygląd,
- grupuje obrazki zwierząt według wskazanego kryterium, przelicza elementy zbioru,
- ćwiczy umiejętność łączenia ruchu ze śpiewem,
- nazywa i opisuje rośliny oraz zwierzęta występujące na polu,
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta charakterystyczne dla środowiska leśnego,
- wymienia cechy charakterystyczne słonia, geparda, pszczoły; wypowiada się na temat pożytecznej roli wybranych zwierząt,
- liczy kropki na kostce, wykonuje odpowiednią liczbę kroków,
- reaguje ruchem na dźwięki o różnym natężeniu i zmiany w tempie muzyki,
- nazywa wybrane zwierzęta zamieszkujące morza i oceany,
- wypowiada się na temat konieczności ochrony zwierząt,
- wypowiada się na temat znaczenia drzew w przyrodzie,
- rozpoznaje i wymienia nazwy kolorów pojemników do segregacji odpadów,
- rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego, przestrzega podstawowych zasad szanowania przyrody,
- poznaje znaczenie nowych pojęć: farma wiatrowa, farma fotowoltaiczna, recykling, ekolog,
- odpowiada na pytania związane z wysłuchaną legendą, opisuje wygląd warszawskiej Syrenki,
- wykonuje układ ruchowy do piosenki,
- podaje propozycje sposobu okazywania miłości swojej ojczyźnie,
- rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe, wskazuje elementy brakujące na obrazki, rozpoznaje charakterystyczne miejsca w Polsce, rozpoznaje prawdziwe i fałszywe zdania,
- aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną.