Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

RYBKI – KWIECIEŃ 2024

 

Tematy kompleksowe:

  • Czego potrzebują zwierzęta?
  • Co potrafią zwierzęta?
  • Jak dbam o naszą planetę?
  • W jakim kraju mieszkam?

Dziecko:

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
  • dostrzega potrzeby zwierząt,
  • nazywa zwierzęta hodowlane, opisuje ich wygląd,
  • grupuje obrazki zwierząt według wskazanego kryterium, przelicza elementy zbioru,
  • ćwiczy umiejętność łączenia ruchu ze śpiewem,
  • nazywa i opisuje rośliny oraz zwierzęta występujące na polu,
  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta charakterystyczne dla środowiska leśnego,
  • wymienia cechy charakterystyczne słonia, geparda, pszczoły; wypowiada się na temat pożytecznej roli wybranych zwierząt,
  • liczy kropki na kostce, wykonuje odpowiednią liczbę kroków,
  • reaguje ruchem na dźwięki o różnym natężeniu i zmiany w tempie muzyki,
  • nazywa wybrane zwierzęta zamieszkujące morza i oceany,
  • wypowiada się na temat konieczności ochrony zwierząt,
  • wypowiada się na temat znaczenia drzew w przyrodzie,
  • rozpoznaje i wymienia nazwy kolorów pojemników do segregacji odpadów,
  • rozumie potrzebę ochrony środowiska przyrodniczego, przestrzega podstawowych zasad szanowania przyrody,
  • poznaje znaczenie nowych pojęć: farma wiatrowa, farma fotowoltaiczna, recykling, ekolog,
  • odpowiada na pytania związane z wysłuchaną legendą, opisuje wygląd warszawskiej Syrenki,
  • wykonuje układ ruchowy do piosenki,
  • podaje propozycje sposobu okazywania miłości swojej ojczyźnie,
  • rozwiązuje zagadki słowne i obrazkowe, wskazuje elementy brakujące na obrazki, rozpoznaje charakterystyczne miejsca w Polsce, rozpoznaje prawdziwe i fałszywe zdania,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
  • samodzielnie wykonuje pracę plastyczną.