Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Pszczółki

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień w sadzie i ogrodzie.
  2. Nasze rodziny.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień :

  1. Poznajemy przyrodę Jesień:

− rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku

− rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad

− rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

  1. Podawanie informacji na temat swojej rodziny:

− podawanie informacji, jak mają na imię mama, tata

− nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

− pełnienie ról społecznych (członkowie rodziny), np. w toku zabaw tematycznych

− dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń w życiu rodziny.

− poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

− naśladowanie sposobów poruszania się zwierząt hodowanych w domu, ich odgłosów

Witaminowa piosenka (sł. B. Szelągowska, muz. J. Pietrzak).

  1. Rośnie pomidor na krzaczku,

obok cebuli, buraczków.

Z każdym dniem bardziej czerwony,

śpiewa zadowolony.

Ref.: Czy ktoś wie, czy ktoś wie,

co w warzywach kryje się?

 

  1. Rośnie ogórek przy ziemi,

obok ziemniaków, marchewki.

Z każdym dniem bardziej zielony

śpiewa zadowolony.

Ref.:  Czy ktoś wie…

  Recytacja: Wszystkie warzywa są zdrowe,

witaminy mają w sobie!