Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Tematy kompleksowe:

  1. Jesień (c.d.)
  2. Jesteśmy samodzielni

Będziemy:

– utrwalimy zdobytą wiedzę na temat pory roku jaką jest jesień

-poznawali postać J.Korczaka

-poznawali prawa dziecka

-rozwijali poczucie rytmu

-rozwijali umiejętności matematyczne

-rozwijali zdolności manualne

-rozwijali słuch muzyczny

-wykonywali ćwiczenia grafomotoryczne

-rozwijali pamięć

-tworzyli sytuacje edukacyjne sprzyjające poznawaniu siebie i budowaniu poczucia własnej wartości

-ćwiczyli czynności samoobsługowe (rozbieranie, ubieranie)

-poznawali gwarę Wielopolską oraz stroje ludowe

-rozwijali umiejętności wokalne.

„Jestem jesień „

Jestem jesień z pełnym koszem.
Dobre rzeczy wam przynoszę.
Jabłka, śliwki, gruszki bery pomidory i selery.

Przyszła jesień do gosposi
Czy gosposia o coś prosi.
Mam kapustę do kwaszenia,
dobre grzyby do suszenia.

Idzie jesień z wielkim koszem.
Zajadajcie! Bardzo proszę! Bardzo proszę!
Ludzie biorą podarki                                                                                                                                           i chowają do spiżarki.

„Pomidorek”

1.Wyrósł pomidorek mały i zielony,

pięknie się rozejrzał na obie strony.

Tam czerwony goździk, tutaj różę widzi,

więc się zieloności swojej zawstydził.

Ref.: Pomi, pomi, pomidorek

krasnym okrył się kolorem,

płaszczyk włożył gładki, nowy

pomi, pomi, pomidorowy.

2.A ten pomidorek

dobrze jest nam znany,

dobrze jest nam znany, bardzo lubiany.

Bo i kolor ładny, i potrawa zdrowa

zupa lub sałatka pomidorowa.

Ref.: Pomi, pomi, pomidorek

krasnym okrył się kolorem,

płaszczyk włożył gładki, nowy

pomi, pomi, pomidorowy.