Założenia dydaktyczno-wychowawcze.

To już grudzień, kończy się rok. Dzieci w tym magicznym czasie zamierzają odkrywać uroki  zimowych zabaw na świeżym powietrzu oraz spacerów po okolicy Przedszkola.

Ponadto w grudniu będziemy:

  • poznawać wesołe zabawy na pochmurne dni;
  • uświadamiać sobie swoje uczucia;
  • ćwiczyć role;
  • piec pierniki;
  • wykonywać ćwiczenia logopedyczne;
  • przygotowywać się do Świąt Bożego Narodzenia;
  • poznawać tradycje związane ze Świętami;
  • poznawać i utrwalać polskie kolędy;
  • śpiewać nowe piosenki i tworzyć akompaniament z wykorzystaniem instrumentów muzycznych;
  • doskonalić umiejętności matematyczne;
  • ćwiczyć i doskonalić umiejętności językowe;
  • poznawać i utrwalać nowe litery;
  • ćwiczyć sprawność manualną, wykonując różnorodne prace plastyczne i techniczne;
  • wykonywać ćwiczenia usprawniające małą i dużą motorykę;
  • uczestniczyć w różnorodnych zabawach ruchowych, muzyczno – ruchowych, wzrokowo – ruchowych, słuchowo – ruchowych.

GRUDZIEŃ

1.Już od dawna z kolegą czekaliśmy na niego,

aż przysypie ziemię śniegiem, wodę zmieni w lód.

Wreszcie będzie tu z nami, jedzie do nas saniami,

z nieba lecą srebrne gwiazdy, to prawdziwy cud.

Ref.: Grudzień, grudzień, grudzień,

tak mówią o nim ludzie.

Grudzień, grudzień, grudzień

odwiedził nas.

2.Jadą drogą saneczki, dzwonią srebrne dzwoneczki,

a w nich sam Mikołaj z prezentami jedzie tu.

Grudzień o nas pamięta i przynosi nam święta,

więc na powitanie zaśpiewajmy mu.

Ref.: Grudzień, grudzień…

ZIMA

1.Rankiem się zbudziła, śniegu nasypała.

Będzie sanna, bo nareszcie

Przyszła zima biała.

2.Drzewa w białych czapach,

droga w śniegu cała.

Lecą, lecą małe piórka,

Przyszła zima biała.