Założenia dydaktyczno-wychowawcze

 Przed nami jeden z najkrótszych miesięcy w roku, lecz każdy kolejny dzień zbliża nas do wiosny na którą czekamy z niecierpliwością. Choć może natura zrobi nam prezent i pozwoli jeszcze dzieciom na zimowe zabawy na śniegu

Tematy kompleksowe:

  1. Bezpieczny przedszkolak (realizacja 01-02. 02.2018 r.)
  2. Wzory i ślady (realizacja 05.02 – 16.02.2018 r.)
  3. Mali kucharze (realizacja 19.02. – 28.02.2018 r.)

Będziemy:

– utrwalali wiedzę o bezpiecznej zabawie zimową porą,

– poszerzymy zajęcia badawcze,

– poznamy zawód kucharza,

– rozwijali poczucie rytmu, inwencje twórczą,

– rozwijali umiejętności matematyczne,

– rozwijali zdolności manualne,

– rozwijali słuch muzyczny i aparat mowy,

– wykonywali ćwiczenia grafomotoryczne,

– rozwijali pamięć,

– ćwiczyli czynności samoobsługowe (rozbieranie, ubieranie),

– rozwijali umiejętności wokalne,

 

Wiersz  „Gdzie ten luty?”

Co się z tą pogodą stało?
W zimie wcale nie jest biało…
Gdzie ten luty, groźny, zły,
który szczerzył mrozu kły,
lecz, gdy humor dobry miał
na saneczkach z górki gnał?

I bałwanki lepił z nami,
szyby zdobił nam kwiatami
– miał pomysłów pełną głowę.

Ale na szczęście
– co najważniejsze –
wciąż daje… ferie zimowe!

Piosenka „Zima zła”.

Hu! hu! ha! Nasza zima zła!

Szczypie w nosy, szczypie w uszy,

mroźnym śniegiem w oczy prószy,

wichrem w polu gna!

Nasza zima zła!

Hu! hu! Ha

Nasza zima zła!

Płachta na niej długa, biała,

w ręku gałąź oszroniała,

a na plecach drwa…

Nasza zima zła!

Hu! hu! ha! Nasza zima zła!

A my jej się nie boimy,

dalej śnieżkiem w plecy zimy,

niech pamiątkę ma!

Nasza zima zła!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.