Założenia dydaktyczno-wychowawcze

Tematy kompleksowe:

  1. Poznajemy zwierzęta.
  2. Wiosna tuż, tuż.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc MARZEC :

  1. Poznajemy zwierzęta:

− poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt,

− dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obserwacji,

− poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych,

− poznawanie historii powstania węgla kamiennego, jego właściwości,

− poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.

  1. Wiosna tuż, tuż.

− obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy).

Piosenka: Deszczyk (sł. i muz. B. Forma).

1.Kapu, kapu, pada deszcz,

strugi lecą z nieba.

A ja jednak powiem wam,

martwić się nie trzeba.

Ref.: Weź parasol zaraz do ręki,

włóż na nogi kalosze.

Zanuć słowa tej piosenki

i wesoło ruszaj w drogę.

2. Kapu, kapu, kapu, kap,

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu,

nucąc tak,  idą sobie dzieci.

Ref.: Weź parasol…

3. Kapu, kapu, pada deszcz,

wszystko mokre wkoło.

Przez kałuże sobie skacz,

śmiejąc się wesoło.

Ref.: Weź parasol…