Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Pszczółki

Tematy kompleksowe:

  1. Moja grupa, moje przedszkole.
  2. Idzie jesień… przez ogród i sad.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc wrzesień :

  1. Moja grupa, moje przedszkole:
  • podawanie informacji o sobie,
  • podawanie swojego imienia i nazwiska ,
  • określanie swoich ulubionych zabaw oraz zajęć,
  • samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych,
  • ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
  • samodzielne korzystanie z toalety,
  • samodzielne spożywanie posiłków, prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem,
  • współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie
  • poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy,
  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  1. Idzie jesień… przez ogród i sad:
  • oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich,
  • wyjaśnienie zjawiska usychania liści,
  • zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrody,
  • wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób,
  • poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznica jadalna, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy),
  • pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasypiają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.