Założenia dydaktyczno- wychowawcze

Październik przywitał nas kolorami jesieni. Biedronki w tym miesiącu zamierzają zgłębiać swoją wiedzę na temat tej pełnej kolorów pory roku, a także rozmawiać o rodzinie i domowych ulubieńcach.

Ponadto w październiku będziemy:

  • rozmawiać na tematy związane z owocami;
  • rozbudzać nasze zmysły;
  • dowiemy się co to są warzywa i dlaczego warto je zjadać;
  • rozmawiać będziemy o naszych emocjach;
  • oglądać albumy, atlasy i filmy edukacyjne;
  • będziemy prowadzili obserwacje przyrodnicze;
  • dowiemy się czym jest rodzina i kim są nasi rodzice;
  • poznamy zwierzęta które mieszkają w naszych domach;
  • utrwalać będziemy zasady bezpieczeństwa na drodze;
  • utrwalimy numery alarmowe;
  • uczyć się i bawić zadaniami matematycznymi;
  • poznamy nowe piosenki oraz utwory muzyczne;
  • tworzyć będziemy ciekawe prace plastyczne.

 A także będziemy:

  • rozwijać umiejętności swobodnej wypowiedzi;
  • ćwiczyć pamięć;
  • dbać o porządek w sali;
  • przestrzegać kodeksu przedszkolaka;
  • brać udział w wycieczkach i spacerach; rozwijać umiejętność pracy w grupie;
  • wykonywać ćwiczenia narządów artykulacyjnych;
  • doskonalić umiejętności językowe;
  • ćwiczyć małą i dużą motorykę;
  • rozwijać kompetencje społeczne;
  • rozwijać umiejętność pracy w grupie;
  • uczestniczyć w różnorodnych zabawach ruchowych, muzyczno – ruchowych, wzrokowo – ruchowych, słuchowo – ruchowych.

Idą witaminki

  1. I. Zapukała raz marchewka do przedszkola,

Za marchewka idą groszek i fasola.

Z tyłu się cebulka toczy  przeciera złote oczy.

Do przedszkola wszystkie dzisiaj chcemy wejść!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki.

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

Samo zdrowie, samo zdrowie, każdy ci to powie!

2.Nagle znowu do przedszkola dzwoni dzwonek,

A za drzwiami stoją warzywa spóźnione:

Pomidory i koperek, dwa buraczki i selerek.

Do przedszkola wszystkie dzisiaj chcemy wejść!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki…

 3.Już pietruszka tańczy na chudziutkich nóżkach,

A kalafior wskoczył prosto do garnuszka.

Dzieci szybko myją ręce i  czekają by czym prędzej

Z jarzynkami przy stolikach spotkać się!

Ref.: Idą, idą witaminki dla całej przedszkolnej rodzinki…

 

Popatrzcie na jamniczka

  1. Popatrzcie na jamniczka!

Wyturlał się z koszyczka,

zaczaił się na babcię

i porwał babci kapcie.

Ref.: A jak spał, a jak spał,

taką grzeczną minę miał!

 2.Poszarpał chustkę w róże

i zrobił dwie kałuże,

i moją nową lalkę

zaciągnął pod wersalkę.

Ref.: A jak spał…

 3.A teraz gdzieś ucieka

i szczeka, szczeka, szczeka.

Łapiemy więc jamniczka,

niech wraca do koszyczka.

Ref.: A jak spał..

4.Pod stołem jest koszyczek,

w koszyczku śpi jamniczek.

Jamniczek sobie śpi,

jak się zbudzi, będzie zły!!!