Założenie dydaktyczno – wychowawcze

Tematy kompleksowe:
1. Sad jesienią.
2. Co z czego otrzymujemy.
3. Idzie jesień z deszczem.

Będziemy:
– wykonywać prace plastyczne przestrzenne „Las jesienią”
– opisywać zmiany, jakie zaszły jesienią w zasadzie
– wzbogacać wiadomości na temat życia i zwyczajów wybranych zwierząt
– rozwijać wrażliwości: wzrokowe, słuchowe, dotykowe, węchowe
– rozpoznawać i nazywać warzywa i owoce
– wyjaśniać, w jakiś osób zwierzęta przygotowują się do zimy
– rozmawiać o pracy hutnika, rolnika, mleczarza, sprzedawcy
-odczytywać pogodę zapisaną w postaci umownych znaków
– uczyć się piosenki „Kłótnia kaloszy”

Kłótnia kaloszy

1. Pada z nieba deszcz, zimny deszcz.
Wieje z nieba wiatr, zimny wiatr.
A moje kalosze po wodzie chlapu-chlap!
A moje kalosze po błocie ciapu-ciap!

Ref. : Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap! (2x)

2. Aż jednego dnia kalosz siadł,
a z kaloszem też jego brat.
I postanowili, że pójdą sobie w świat.
I postanowili, że pójdą sobie w świat.

Ref. : Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap! (2x)

3. Jeden kalosz chciał w sklepie stać,
drugi kalosz chciał w piłkę grać.
Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!
Niech ktoś ich pogodzi, bo zaraz pójdę spać!

Ref. : Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap! (2x)

4. Prawy kalosz aż tupnął: tup!
Lewy kalosz aż skoczył: siup!
Kto rozsądził kłótnię, by spokój wrócił tu?
Kto rozsądził kłótnię, by spokój wrócił tu?

Ref. : Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap! (2x)

5. No i wreszcie już kłótni kres.
Mama mówi: -Chodź witać deszcz!
Pójdziemy po wodzie i dwa kalosze też!
Pójdziemy po błocie i dwa kalosze też!

Ref. : Kap, kap, kap, kap, kap, kap!
Ciapu-ciapu, ciap! (2x)