Założenia dydaktyczno – wychowawcze

To już grudzień, kończy się rok. Dzieci w tym magicznym czasie zamierzają odkrywać uroki  zimowych zabaw na świeżym powietrzu oraz spacerów po okolicy przedszkola.

Ponadto w grudniu będziemy:

  • poznawać wesołe zabawy na pochmurne dni;
  • uświadamiać sobie swoje uczucia;
  • przygotowywać się do przedstawienia świątecznego;
  • piec pierniki;
  • wykonywać ćwiczenia logopedyczne;
  • przygotowywać się do Świąt Bożego Narodzenia;
  • poznawać tradycje związane ze Świętami;
  • poznawać i utrwalać polskie kolędy;
  • śpiewać nowe piosenki i tworzyć akompaniament z wykorzystaniem instrumentów muzycznych;
  • doskonalić umiejętności matematyczne;
  • ćwiczyć i doskonalić umiejętności językowe;
  • poznawać i utrwalać nowe litery;
  • ćwiczyć sprawność manualną, wykonując różnorodne prace plastyczne i techniczne;
  • wykonywać ćwiczenia usprawniające małą i dużą motorykę;
  • uczestniczyć w różnorodnych zabawach ruchowych, muzyczno – ruchowych, wzrokowo – ruchowych, słuchowo – ruchowych.

Czy Mikołaj przyjdzie do nas?

  • Przyjechał Mikołaj do naszego miasta,

szuka grzecznych dzieci, niespodzianki dla nich ma!

Lubi pić herbatkę przy kawałku ciasta.

Więc go zaprosimy! Może nam coś da?…

Ref.: I choć głośno dziś krzyczała cała grupa, że niedobra była zupa!

Chociaż chłopcy przeszkadzali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

Choć dziewczynki dziś zamknęły się w łazience

i miśkowi myły ręce, chłopcy głośno rozmawiali i pani nie słuchali,

przybądź do nas, Mikołaju, poprawimy się!

  • Cztery renifery ciągną białe sanie,

a na saniach worek taki wielki, że ho, ho!

Mikołaja zaraz prośmy na śniadanie,

wszyscy razem głośno zawołajmy go!

Ref.: I choć głośno…

  • Czekaliśmy wszyscy na te odwiedzinki.

Czekaliśmy długo na prezentów miły czas.

Przyjedź, Mikołaju, do naszej rodzinki!

Zanim znów odjedziesz w ciemny, mroźny las.