Założenie dydaktyczno – wychowawcze

Tematy kompleksowe:

  1. Mijają dni, miesiące, lata.
  2. Zima i zwierzęta.
  3. Babcia i dziadek.

Będziemy:

– wymieniać tradycje związane z Nowym Rokiem

– wykonywać prace plastyczne

– wzbogacać wiedzę na temat kalendarza i jego znaczenia

– poszerzać wiadomości dotyczące miesięcy i pór roku

– utrwalać nazwy dni tygodni

– dokonywać analizy i syntezy sylabowej słów

– poznawać nowe litery

– ćwiczyć motorykę małą

– śpiewać piosenki

– poznawać ptaki i ich budowę

– poznawać zawód leśniczego

– przeliczać

-dodawać i odejmować na przedmiotach

– poznawać Arktyczne zwierzęta

– uczyć się piosenki „Czasolot”

 

Piosenka „Czasolot”

 

  1. Gdy przyszliśmy do przedszkola, to był wrzesień.

To był wrzesień, a z nim jesień tak złota jak słońce.

Gdy wakacje się zbliżają, to jest czerwiec.

To jest czerwiec, a z nim lato gorące, pachnące,

A co potem, co będzie potem?

Polecimy sprawdzić to czasolotem!

Ref. Czaso- czaso- czasolot to pojazd, co nie widać go.

Kiedy wsiadasz, wrzesień jest, jesieni start in lata stop!

Potem października bieg i bieg listopada.

Grudzień, styczeń niosą śnieg, zima bajki gada.

Wiosna marzec, kwiecień, maj i prawie koniec lotu.

Czerwiec niesie lata czar – wysiadka z czasolotu!

Lipiec – hop! Sierpień – prask!

I znów mamy września czas!

 

  1. Kiedy przyszłam do przedszkola, byłam mała.

Taka mała, że pod stołem mieściłam się cała.

Gdy przyszedłem do przedszkola, byłem mały.

Taki mały, że pod krzesłem mieściłem się cały.

A co potem, co będzie potem?

Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 

Ref. Czaso- czaso- czasolot…

 

  1. A w ogrodzie przy przedszkolu rosły róże.

Były małe, malusieńkie, a teraz są duże.

A to drzewko, które miało małe listki,

Tak urosło, że w dzień skwarny cień rzuca dla wszystkich.

A co potem? Co będzie potem?

Polecimy sprawdzić to czasolotem!

 

Ref. Czaso- czaso- czasolot…