Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Pszczółki

Tematy kompleksowe:

  1. Poznajemy zwierzęta.
  2. Wiosna tuż, tuż.

Założenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc MARZEC :

  1. Poznajemy zwierzęta:

– obserwowanie, oglądanie i poznawanie zwierząt za pośrednictwem filmów, książek, zdjęć,

– rozwijanie zainteresowania przyrodą oraz światem zwierząt,

– wzbogacanie wiadomości na temat zwierząt egzotycznych oraz tych mieszkających w Polsce,

– poznawanie warunków życia zwierząt, niezbędnych warunków do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm),

– poznawanie wybranych przedstawicieli zwierząt egzotycznych,

– poznawanie zwierząt z naszych pól i lasów.

  1. Wiosna tuż, tuż.

– poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie w marcu,

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np. topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy),

– 21 marca – powitanie wiosny,

– wzbogacanie wiadomości na temat przyrody i zjawisk atmosferycznych,

– poznawanie oznak nadchodzącej wiosny,

– uczestniczenie w pracach dorosłych dbających o rośliny w ich otoczeniu (np. pomoc przy podlewaniu roślin doniczkowych),

– poznanie przysłowia „W marcu jak w garncu”.

 

Wiersz B. Szelągowskiej Zabawa z wiosną.

Stąpa wiosna po łące.

Idzie cicho i słucha.

Tyle dźwięków cudownych

wpada wiośnie do ucha!

„Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke!

Chyba też się pobawię.

Aka, aku, aki, ka

i pobiegam po trawie”.

Wiosna goni motylka.

Wiosna bawi się z osą.

Zdjęła swoje buciki,

bo pobiegać chce boso.

„Oko, oka, oke, ke!

Ale tu jest przyjemnie.

Ika, ika, ike, ke.

Bawcie się już beze mnie!”

I pobiegła do lasu!

I pobiegła radosna,

nasion garść wysypując.

Taka właśnie jest wiosna!