Założenia dydaktyczno – wychowawcze

MARZEC

Tematy kompleksowe:

  1. Zwierzęta z dżungli
  2. Zwierzęta naszych pól i lasów
  3. Wiosenne przebudzenie

Będziemy:

– poznawać zwierzęta z dżungli i ich życie

– rozmawiać o Amazonii

– rozmawiać o zwierzętach żyjących w Polsce

– rozmawiać co się dzieję ze zwierzętami wiosną a jak było zimą

– ćwiczyć grafomotorykę

– poznawać literki

– dodawać i odejmować na przedmiotach

– wykonywać prace plastyczne

– robić i spacerować z  Marzanną

– szukać oznak wiosny i obserwować przyrodę

– poznawać kraj Francję

– świętować Dzień Kobiet

– utrwalać nazwy dni tygodni

– poznawać miesiące

– dokonywać analizy i syntezy sylabowej słów

 

Piosenka „Na sawannie”

  1. Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,

a zwierzęta mają swoje różne sprawy.

Chodzą, biegną i pływają, i fruwają,

więc zobaczmy, jakie ważne sprawy mają.

Gepard głośno chwali się, że jest najszybszy.

Nosorożec martwi się, że jest najbrzydszy.

Zebra twierdzi, że jest tutaj najpiękniejsza,

a żyrafa, że jest przecież najmądrzejsza.

 

Ref.: Bo to sawanna jest, sawanna pełna słońca.

Bo to sawanna życiem zwierząt tętniąca.

Bo to sawanna tak gorąca, że dla ochłody

zwierzaki ciągle wskakują do wody.

Chlup, chlup, chlup, chlup.

Chlup, chlup, chlup, chlup!

  1. W cieniu wielkich baobabów śpią lamparty.

Hieny dziś opowiadają sobie żarty,

a pod palmą przyczaiła się pantera.

Na akacji siedzi sęp i myśli zbiera.

Na sawannie dzień jak co dzień, bez pośpiechu,

trochę żartów, trochę kłótni, trochę śmiechu.

Na sawannie słońce piecze, szumią trawy,

a zwierzęta mają swoje różne sprawy.

Ref.: Bo to sawanna jest…