Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Tematy kompleksowe:

  1. Moja miejscowość, mój region i moja ojczyzna.
  2. Moi rodzice.
  3. Przyroda w maju.

Będziemy:

-obserwować architekturę i przyrodę Komornik

– przypominać zasady bezpieczeństwa podczas zwiedzania okolicy

– wskazywać położenie Komornik na mapie Polski

– rozmawiać o zaletach mieszkania w małej i dużej miejscowości

– badać masy przedmiotów: „na oko” i za pomocą wagi

– przypominać symbole narodowe i położenie Polski na mapie Europy

– poznawać Grecję

-poznawać symbole Unii Europejskiej

– poznawać kwiaty i zwierzęta – mieszkańców łąki

– poznawać części kwiatu

– wyjaśniać pojęcie owady

– poznawać zjawisko tęczy

– opisywać rolę rodziców: mamy i taty w naszym życiu

– wymieniać czynności w których może pomóc mama, a w których tata

– ćwiczyć grafomotorykę

– poznawać literki

– dodawać i odejmować na przedmiotach

– wykonywać prace plastyczne

– poznawać kraj Niemcy

– utrwalać nazwy dni tygodni

– dokonywać analizy i syntezy sylabowej słów