18.03.2020r.

1.Wiersz pt. „Ul” Joanny Wybieralskiej.

 

Na pięknej łące

pszczół jest tysiące

Latają i nektar zbierają

Po ciężkiej pracy wracają do ula

By złożyć nektar na węzie.

Gdy miód dojrzeje, pszczelarz z rodziną

Odbierze im to co zebrały

A w zamian da im cukru do woli

Po to, by zimę przetrwały.

I tak co roku pszczele rodziny

Od wiosny znów zaczynają

By zebrać nektar, dać człowiekowi

By mógł się najeść do woli

 

2.Rozmowa z dziećmi na temat wiersza:

– Gdzie  można zobaczyć pszczoły?

– Co robią pszczoły?

– Gdzie mieszkają pszczoły?

– Co otrzymujemy dzięki pszczołą?

– Kiedy pszczoły zaczynają swoją prace?

– Czy pszczoły są pożyteczne?

 

3.Pokazanie obrazka przedstawiającego ul. Co jest na obrazku i na jaką głoskę się zaczyna?

 

 

 

 

 

 

 

4.Dziś będziemy poznawać literkę U.

Analiza i synteza słuchowa słowa Ul. Dzieci dzielą słowo ul na sylaby i głoski. Liczą ile jest sylab oraz głosek w wyrazie. Każde dziecko zastanawia się jakie jeszcze wyrazy rozpoczynają się na głoskę u.

Sprawdzenie wiedzy: Na jaki kolor korujemy samogłoski a na jaki spółgłoski?

 (samogłoski na czerwono, spółgłoski na niebiesko) .

Każde dziecko na wydechu ciągiem wypowiada literę u, zastanawia się czy litera u jest samogłoską (słychać cały czas u) bądź czy jest spółgłoską ( zaczyna być słychać y).

Literę u zaznaczamy na? (czerwono) Dzieci otrzymują literę u i muszą ja pokolorować na czerwono ponieważ jest samogłoską. (załącznik 1)

5.Każde dziecko otrzymuje załącznik 2.

Należy przeczytać wyrazy i połączyć je z odpowiednimi obrazkami. Proszę podreślić literkę u na czerwono w każdym wyrazie.

6.Każde dziecko otrzymuje załącznik 3.

Wykonuje zadania.

7.Załącznik 4.

Dzieci piszą ołówkiem literę u pośladzie a następnie samodzielnie.

8.Ćwiczenia literą u. Mówimy ciągiem uuuuuuuuuu…, mówimy krótko u, u, u, u…

Można poćwiczyć tak z każdą literą.

9. Załącznik 5. Proszę stworzyć obrazek z wykorzystaniem literki u. Wyobraźnia i kreatywność dzieci.

10.Zabawa do piosenki „Pszczółka śpi w ogrodzie”.

Dzieci spośród siebie wybierają pszczółkę, która siada w środku koła.
Reszta dzieci chodzi w kole i śpiewa.
Na słowa „raz, dwa, trzy” klaszczą w dłonie pozostając w kole i śpiewając.
W drugiej zwrotce pszczółka się budzi, porusza nóżką i wybiera osobę do wspólnego tańca

1. Pszczółka śpi w ogrodzie
raz, dwa, trzy
ubrudzona w miodzie
raz, dwa, trzy

ref. My dokoła niej chodzimy
i się wcale nie boimy
raz ,dwa, trzy i raz ,dwa ,trzy

2. Pszczółka się zbudziła
raz, dwa ,trzy
nóżką poruszyła
raz, dwa ,trzy
ref. Kogo dotknie mała pszczoła
musi tańczyć z nią dokoła
raz, dwa, trzy i raz ,dwa, trzy.