02.04.2020r.

  1. Układanie chodniczka w kolorach kojarzących się z wiosną.

Kolorowe patyczki matematyczne/ kolorowe karteczki/ klocki.

Układamy chodniczek z kolorowych patyczków, co będzie wzorem do powtórzenia przez dzieci. Głośno nazywamy, liczymy

i układamy patyczki w danym kolorze, np. po dwa, po trzy, po cztery (po pięć), w kolorach: zielonym, żółtym, czerwonym, niebieskim. Dzieci samodzielnie układają barwne chodniczki według wzoru. Po ułożeniu chodniczka prosimy, aby dziecko powiedziało w jakim kolorze jest dany patyczek/klocek/ karteczka. 

  1. Zabawa matematyczna Żabki w stawie.

Dla każdego dziecka: niebieska kartka w kształcie stawu (najlepiej gdyby była owalna), 5 obrazków żabek(można wydrukować, jeśli ktoś z państwa nie ma możliwości drukowania mogą to być zielone karteczki lub białe pomalowane na zielono 🙂 )

Rozdajemy dzieciom niebieskie kartki, a także obrazki żabek. Prosimy, aby dzieci umieściły w stawie dwie żabki/ dwie karteczki. Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka. Ile jest teraz żabek? Możemy modyfikować w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych, jak i odejmowanych obrazków żabek.

  1. Zabawa matematyczna Sadzimy wiosenne kwiaty.

Bardzo proszę o przygotowanie dla dzieci trzech sylwet donic wycięte z kolorowego papieru, sylwety krokusów/ tulipanów/

(po 3 w różnych kolorach). Układają papierowe kwiaty na donicach według kolorów np. 3 żółte w jednej donicy, 3 czerwone

w drugiej, 3 fioletowe w trzeciej, tak aby było ich tyle samo w każdej donicy. Następnie prosimy, aby dzieci na pierwszej donicy położyły 2 kwiaty, na drugiej donicy 5 kwiatów, na trzeciej donicy 2 kwiaty. Możemy modyfikować polecenia, zachęcamy dzieci

do własnego ułożenia kwiatów na donicach według swojego pomysłu.