Założenia dydaktyczno – wychowawcze

  1. Witajcie w przedszkolu
  2. Droga do przedszkola
  3. Nadeszła jesień

 

  • Integrowanie się z grupą rówieśniczą.
  • Poznanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w czasie pandemii koronawirusa.
  • Ustalenie i przestrzeganie zasad panujących w grupie, przedszkolu.
  • Poznawanie podstawowych zasad korzystania z placu zabaw.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Poznanie zmysłów, którymi odbieramy otaczający nas świat.
  • Poznawanie podstawowych zasad ruchu drogowego.
  • Poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: policji, straży pożarnej, pogotowia ratunkowego.
  • Poznanie numerów alarmowych do tych instytucji.
  • Poznanie budowy własnego ciała, nazywanie poszczególnych części ciała.
  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie (w parku, lesie) jesienią.
  • Poszerzanie czynnego słownika o nazwy czynności związanych z pracą w sadzie, ogrodzie warzywnym.
  • Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w granicach możliwości dzieci.
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania według określonych cech.
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania i nazywania podstawowych figur geometrycznych.
  • Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej na wyrazach; czytanie globalne prostych wyrazów.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy słuchowej wyrazów, wysłuchiwania głoski o w wyrazach.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.