Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Założenia dydaktyczno-wychowawcze

RYBKI

MARZEC 2023

 

Tematy kompleksowe:

  • Kim będę, gdy dorosnę?
  • Jaka pogoda jest w marcu?
  • Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
  • Czego potrzebują zwierzęta?
  • Co potrafią zwierzęta?

 

Dziecko:

  • słucha opowiadania i odpowiada na pytania związane z jego treścią,
  • wypowiada się prostymi zdaniami na określony temat,
  • wie, jakie czynności wykonują przedstawiciele wybranych zawodów,
  • wie, jakich narzędzi używają w swojej pracy,
  • wie, jaki sprzęt gospodarstwa domowego wykorzystujemy najczęściej,
  • zna zasady obowiązujące podczas używania sprzętów elektrycznych,
  • dostrzega zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
  • określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny,
  • nazywa pierwsze kwiaty, które kwitną wiosną,
  • nazywa zwierzęta hodowlane i opisuje ich wygląd,
  • poznaje budowę i zwyczaje psa,
  • dostrzega potrzeby zwierząt,
  • wymienia cechy charakterystyczne słonia, geparda, pszczoły,
  • podaje nazwy i cechy zwierząt przedstawionych na zdjęciach,
  • wskazuje różnice między elementami, odnajduje obrazek niepasujący do pozostałych,
  • klasyfikuje przedmioty według kryterium wielkości, koloru i przynależności,
  • wykonuje ustalone polecenia na dźwięk instrumentu,
  • wykonuje określone ruchy do muzyki,
  • reaguje na zmiany w tempie muzyki,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
  • rozwija sprawność manualną,
  • samodzielnie i zgodnie z instrukcją wykonuje pracę plastyczną.