Założenia dydaktyczno-wychowawcze
RYBKI
MARZEC 2023
Tematy kompleksowe:
- Kim będę, gdy dorosnę?
- Jaka pogoda jest w marcu?
- Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
- Czego potrzebują zwierzęta?
- Co potrafią zwierzęta?
Dziecko:
- słucha opowiadania i odpowiada na pytania związane z jego treścią,
- wypowiada się prostymi zdaniami na określony temat,
- wie, jakie czynności wykonują przedstawiciele wybranych zawodów,
- wie, jakich narzędzi używają w swojej pracy,
- wie, jaki sprzęt gospodarstwa domowego wykorzystujemy najczęściej,
- zna zasady obowiązujące podczas używania sprzętów elektrycznych,
- dostrzega zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
- określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla wiosny,
- nazywa pierwsze kwiaty, które kwitną wiosną,
- nazywa zwierzęta hodowlane i opisuje ich wygląd,
- poznaje budowę i zwyczaje psa,
- dostrzega potrzeby zwierząt,
- wymienia cechy charakterystyczne słonia, geparda, pszczoły,
- podaje nazwy i cechy zwierząt przedstawionych na zdjęciach,
- wskazuje różnice między elementami, odnajduje obrazek niepasujący do pozostałych,
- klasyfikuje przedmioty według kryterium wielkości, koloru i przynależności,
- wykonuje ustalone polecenia na dźwięk instrumentu,
- wykonuje określone ruchy do muzyki,
- reaguje na zmiany w tempie muzyki,
- aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
- rozwija sprawność manualną,
- samodzielnie i zgodnie z instrukcją wykonuje pracę plastyczną.