Wrzesień 2023
Grupa Motylki- 6 latki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Co słychać w przedszkolu?
- Jak być superbezpiecznym?
- Jakie są moje supermoce?
- Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?
Dziecko:
- wypowiada się zdaniami złożonymi- opowiada o przeżyciach związanych z wakacjami;
- rozpoznaje znaczek rozpoznawczy;
- odczytuje symbole, aktywnie uczestniczy w ustalaniu kodeksu grupowego;
- wymienia korzyści wynikające z przynależności do grupy;
- oznacza kąciki tematyczne w sali- ustala zasady wykorzystania przyborów w trakcie zabawy;
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
- reaguje na ustalone sygnały podczas zabawy;
- wzbogaca słownictwo;
- klasyfikuje zabawki według rodzaju;
- wypowiada się o sobie w kontekście grupy, wypowiada się pełnymi zdaniami;
- wykonuje pracę plastyczną, używa wybranych narzędzi, materiałów, organizuje miejsce pracy- dba o porządek w trakcie i po jej zakończeniu;
- swobodnie rozmawia na temat zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej;
- wymienia zasady bezpieczeństwa obowiązujące w sali, budynku przedszkola oraz w ogrodzie;
- przestrzega zasad ustalonych podczas czynności higieniczno-
- dzieli słowa na sylaby;
- klasyfikuje figury na podstawie kształtu, rozpoznaje i nazywa koło;
- potrafi podczas śpiewu wyraźnie wypowiadać tekst piosenki;
- uważanie słucha wiersza czytanego przez nauczyciela, odpowiada na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu;
- utrwala informację na temat instytucji dbających o bezpieczeństwo ludzi- komenda policji, pogotowie ratunkowe, straż pożarna;
- wymienia numer alarmowy;
- wie, w jaki sposób wezwać pomoc w momencie wypadku;
- wie, jak udzielić pierwszej pomocy;
- zna zasadę ograniczonego zaufania w kontakcie z nieznajomym;
- poznaje i utrwala zasady bezpieczeństwa związane z przedmiotami i miejscami niebezpiecznymi, które mogą się znajdować w domu;
- formułuje wypowiedzi na zadany temat;
- poznaje zasady bezpieczeństwa związane z przebywaniem poza domem;
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu;
- układa rymy do podanych nazw;
- dostrzega związki przyczynowo-skutkowe, układa historyjki obrazkowe;
- uważnie słucha wiersza, nazywa i rozpoznaje podstawowe emocje;
- wypowiada się na temat swoich umiejętności, uczestniczy w zajęciach z okazji Dnia Kropki;
- aktywnie uczestniczy w poznawaniu przyrody jesienią;
- obserwuje i nazywa oznaki jesieni;
- wie, co dzieje się jesienią w ogrodzie i sadzie;
- poznaje pracę ogrodnika i sadownika;
- rozpoznaje i nazywa prostokąt;
- potrafi płynnie poruszać się na środku sali w rytmie melodii piosenki;
- wypowiada się na temat opowiadania, wymienia oznaki jesieni;
- zna zasady dbania o własne zdrowie;
- wymienia zmysły za pomocą, których poznaje świat;
- wykonuje eksperyment, zapamiętuje kolejno pokazywane czynności oraz polecenia;
- rozwiązuje zagadki słowne;
- utrwala poznane zasady bezpieczeństwa w trakcie zabaw na placu zabaw, spaceru poza teren przedszkola;
- w trakcie sytuacji codziennych potrafi określić swoje umiejętności, ocenić zachowanie innych;
- uczestniczy w zabawach integracyjnych organizowanych przez nauczyciela;
- orientuje się na kartce papieru, wskazuje, np. prawy górny róg, lewy górny róg kartki itd.;
- posługuje się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym;
- dodaje i odejmuje w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych;
- zdobywa informację o świecie poprzez korzystanie z różnych źródeł wiedzy, np. literatury, czasopism, filmu, Internetu;