Listopad 2023
Grupa Motylki- 6 latki
- Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?
- Co powinien wiedzieć każdy Polak?
- Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
- Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?
Dziecko:
– wie, jak się nazywają członkowie rodziny i jakie jest pokrewieństwo między członkami rodziny;
– wzbogaca słownictwo o pojęci: prawa, obowiązki, wymienia kilka praw i obowiązków dzieci,
– wymienia jakie są różnice między prawami i obowiązkami;
– podaje różnice pomiędzy miastem a wsią;
– wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu, wie, że każdy w rodzinie ma swoje obowiązki,
– dzieli słowa na głoski, rozpoznaje i nazywa poznane litery,
– rozpoznaje i nazywa trójkąt,
– aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych;
– uczestniczy w muzycznych zabawach grupowych, powtarza określone rytmy,
– rozumie znaczenie związków frazeologicznych związanych z domem,
– wymienia i nazywa polskie symbole narodowe;
– wie, o czym opowiada legenda o Lechu, Czechu i Rusie;
– omawia jakie są walory geograficzne Polski;
– wie, co świętujemy 11 listopada;
– nazywa największe rzeki – Wisłę i Odrę, morze – Bałtyk, góry – Tatry – oraz większe miasta Polski;
– poznaje ważniejsze wydarzenia z życia Polski;
– poznaje imiona i nazwiska znanych Polaków, np. Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika oraz ważniejszych pomników polskiej historii, np. Zamku Królewskiego w Warszawie;
– wskazuje Polskę na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów;
– liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 3,
– odtwarza proponowane rytmy,
– wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu, wie, co to jest legenda,
– liczy w dostępnym mu zakresie, rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 0, stosuje znaki: >, < , =,
– doskonalenie szybkiej reakcji na ustalone przez nauczyciela sygnały podczas zabaw,
– wypowiada się na zaproponowany temat, wymienia charakterystyczne dla niektórych regionów stroje ludowe oraz tańce,
– wymienia nazwy wybranych polskich miast,
– wykonuje przestrzenną pracę plastyczną
– poznaje model kuli ziemskiej – globus:
– wskazuje kontynenty, oceany i morza;
– poznaje nazwy wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słucha ciekawostek na ich temat.
– poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata;
– dzieli się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów;
– liczy w dostępnym mu zakresie;
– rozpoznaje i nazywa zapis cyfrowy liczby 6;