Założenia dydaktyczno – wychowawcze

LISTOPAD 2023

GRUPA PSZCZÓŁKI

Tematy kompleksowe:

  • 02-03.11.2023r. – Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki?
  • 06-10.11.2023r. – Co powinien wiedzieć każdy Polak?
  • 13-17.11.2023r. – Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka?
  • 20-24.11.2023r. – Gdzie można spotkać Małą Niedźwiedzicę i Wielką Niedźwiedzicę?
  • 27-30.11.2023r. – Co lubimy robić?

Dziecko:

– wie, że każdy pełni w swojej rodzinie istotną rolę

– nazywa członków rodziny

– wie, co to jest drzewo genealogiczne

– wie, co łączy i różni: domy jednorodzinne, domy szeregowe, bloki, kamienice

– rozpoznaje i nazywa symbole narodowe

– wie, o czym opowiadają legendy polskie jak np. o Lechu, Czechu i Rusie

– rozpoznaje walory geograficzne i historyczne Polski

– wie, co świętujemy podczas Narodowego Święta Niepodległości

– poznaje wygląd polskich stroi ludowych oraz potrawy typowe dla różnych regionów Polski

– poznaje brzmienie muzyki ludowej i tańczy do jednej z nich

– wie, co to jest Układ Słoneczny i gwiazdozbiory

– rozróżnia meteoroid od meteorytu

– rozpoznaje kontynenty i oceany na Ziemi

– rozróżnia od siebie kosmonauta, astronauta i tajkonauta

– zastanowi się nad tym, czy możliwe jest życie na innych planetach

– wie, co go interesuje, nazywa swoje hobby

− wyjaśnia własnymi słowami znaczenie pojęcia wyobraźnia i mieć hobby

– przedstawia rysunkiem swoja wyobraźnię

– poznaje wygląd litery t, T, i, I, d, D, k, K

– poznaje zapis cyfrowy liczby 5, 0, 6

– zapoznaje się z właściwościami trójkąta

− aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych i gimnastycznych

− improwizuje taniec do muzyki

– uważnie słucha opowiadań i wierszy

– rozmawia na podany temat

– chętnie uczestniczy w zabawach tematycznych i dydaktycznych

– wykonuje prace plastyczno – techniczne

– śpiewa piosenki

– poznaje technikę kodowania na macie, znajduje drogę w labiryncie

– skacze na jednej nodze i obu nogach, kopie piłkę z rozbiegu, sprawnie przeskakuje przez drobne przedmioty, przechodzi po narysowanej linii, stoi na jednej nodze

– tnie nożyczkami, lepi z plasteliny, prawidłowo trzyma kredkę

– dzieli wyrazy na sylaby, wysłuchuje samogłoskę w nagłosie w krótkich wyrazach, wysłuchuje spółgłoskę rozpoczynającą wyraz

– odszukuje przedmiot w sali, którego nazwa rozpoczyna się na daną głoskę