Założenia dydaktyczno – wychowawcze

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Rybki – Wrzesień 2024

 

Tematy kompleksowe:

  • Co słychać w przedszkolu?
  • Jak być superbezpiecznym?
  • Jakie są moje supermoce?
  • Kiedy Pani Jesień obchodzi urodziny?

Dziecko:

  • integruje się z grupą,
  • wypowiada się zdaniami złożonymi,
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem,
  • wypowiada się na temat swoich umiejętności i zainteresowań,
  • wyodrębnia w słowach sylaby,
  • poznaje pojęcie głoski,
  • poznaje zapis graficzny swojego imienia,
  • zna zasady obowiązujące w grupie przedszkolnej,
  • zna zasady bezpieczeństwa obowiązujące w przedszkolu,
  • zna zasady obowiązujące podczas wyjścia na spacer i przechodzenia przez jezdnię,
  • zna numer alarmowy,
  • doskonali orientację przestrzenną,
  • rozpoznaje i nazywa koło oraz prostokąt,
  • doskonali umiejętność kodowania i używania symboli,
  • nazywa części ciała i zmysły,
  • zapoznaje się z pojęciem następstwa czasu,
  • wymienia oznaki jesieni,
  • nazywa wybrane drzewa i ich owoce,
  • uczestniczy w zabawach rozwijających aktywność badawczą,
  • śpiewa piosenkę,
  • rozwija koordynację słuchowo-ruchową,
  • reaguje na określony sygnał i zmiany w muzyce,
  • potrafi powtórzyć określony rytm,
  • nazywa i rozpoznaje podstawowe emocje,
  • potrafi za pomocą gestów i mimiki zaprezentować emocje,
  • doskonali umiejętność koncentracji,
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
  • rozwija sprawności manualne,
  • samodzielnie i zgodnie z instrukcją wykonuje pracę plastyczną.