Wrzesień2024
Grupa Motylki- 3 latki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Co słychać w przedszkolu?
- Jak być bezpiecznym?
- Jakie są moje super moce?
- Co się zmienia jesienią?
Dziecko:
- Rozpoznaje swoje imię i szafkę w szatni;
- Ustawia się w kole i w parach z innymi dziećmi;
- Czuje się bezpiecznie w grupie;
- Wita się z dziećmi z grupy;
- Zapamiętuje polecenia nauczyciela;
- Nawiązuje relacje rówieśnicze;
- Potrafi współdziałać z kolegami;
- Wskazuje przedmioty mające jedną wspólną cechę;
- Wypowiada się prostymi zdaniami;
- Naśladuje czynności;
- Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania;
- Skupia uwagę na treściach przekazywanych przez nauczyciela;
- Uczestniczy we wspólnych grach i zabawach;
- Stosuje formy grzecznościowe;
- Nazywa i wskazuje poszczególne części ciała;
- stosuje przyjęte reguły zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
- poznaje zasady Kodeksu Przedszkolaka;
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
- poznaje podstawowe zasady bezpieczeństwa i ich przestrzega,
- nazywa przedmioty znajdujące się w apteczce,
- opisuje cechy przedmiotów, przelicza przedmioty na palcach,
- zna numer alarmowy 112,
- układa woreczek lub rzuca nim we wskazanym przez N. kierunku,
- rozpoznaje wybrane znaki drogowe,
- rozpoznaje koło wśród figur geometrycznych;
- wykonuje model sygnalizatora świetlnego.
- wykorzystuje zmysły do poznawania przedmiotów i podaje cechy przedmiotów, np. zapach, kolor,
- utrwala imiona kolegów i koleżanek z grupy;
- określa swój nastrój;
- potrafi nazwać i określić podstawowe emocje;
- zauważa rytmy i układa wg wzoru;
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
- wymienia oznaki jesieni,
- wymienia nazwy drzew, których liście ogląda: klon, kasztanowiec,
- przelicza liście, rozróżnia liście ze względu na kolor, wielkość i kształt,
- doskonali koordynację słuchowo-ruchową,
- wymienia i opisuje wybrane owoce i warzywa,
- rozwija zainteresowania przyrodnicze poprzez obserwację otoczenia;