Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Wrzesień2024

Grupa Motylki- 3 latki

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • Co słychać w przedszkolu?
  • Jak być bezpiecznym?
  • Jakie są moje super moce?
  • Co się zmienia jesienią?

 

Dziecko:

  • Rozpoznaje swoje imię i szafkę w szatni;
  • Ustawia się w kole i w parach z innymi dziećmi;
  • Czuje się bezpiecznie w grupie;
  • Wita się z dziećmi z grupy;
  • Zapamiętuje polecenia nauczyciela;
  • Nawiązuje relacje rówieśnicze;
  • Potrafi współdziałać z kolegami;
  • Wskazuje przedmioty mające jedną wspólną cechę;
  • Wypowiada się prostymi zdaniami;
  • Naśladuje czynności;
  • Odpowiada na pytania dotyczące opowiadania;
  • Skupia uwagę na treściach przekazywanych przez nauczyciela;
  • Uczestniczy we wspólnych grach i zabawach;
  • Stosuje formy grzecznościowe;
  • Nazywa i wskazuje poszczególne części ciała;
  • stosuje przyjęte reguły zachowania w różnych sytuacjach dnia codziennego;
  • poznaje zasady Kodeksu Przedszkolaka;
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
  • poznaje podstawowe zasady bezpieczeństwa i ich przestrzega,
  • nazywa przedmioty znajdujące się w apteczce,
  • opisuje cechy przedmiotów, przelicza przedmioty na palcach,
  • zna numer alarmowy 112,
  • układa woreczek lub rzuca nim we wskazanym przez N. kierunku,
  • rozpoznaje wybrane znaki drogowe,
  • rozpoznaje koło wśród figur geometrycznych;
  • wykonuje model sygnalizatora świetlnego.
  • wykorzystuje zmysły do poznawania przedmiotów i podaje cechy przedmiotów, np. zapach, kolor,
  • utrwala imiona kolegów i koleżanek z grupy;
  • określa swój nastrój;
  • potrafi nazwać i określić podstawowe emocje;
  • zauważa rytmy i układa wg wzoru;
  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i obrazka do opowiadania,
  • wymienia oznaki jesieni,
  • wymienia nazwy drzew, których liście ogląda: klon, kasztanowiec,
  • przelicza liście, rozróżnia liście ze względu na kolor, wielkość i kształt,
  • doskonali koordynację słuchowo-ruchową,
  • wymienia i opisuje wybrane owoce i warzywa,
  • rozwija zainteresowania przyrodnicze poprzez obserwację otoczenia;