BIEDRONKI
GRUDZIEŃ 2024
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
- 02.12.2024 – 06.12.2024 – Co cieszy Mikołaja?
- 09.12.2024 – 13.12.2024 – Jakie sporty uprawiam zimą?
- 16.12.2024 – 20.12.2024 – O czym w święta każdy z nas pamięta?
- 23.12.2024 – 30.12.2024 – Skąd wiem, że mija czas?
Dziecko:
– słucha tekstu i odpowiada na pytania
– dekoruje pierniki
– wie, kim był św. Mikołaj
– wie, jak ubrany jest św. Mikołaj
– poznaje sposoby pakowania prezentów, aby ładnie wyglądały
– wie, jak możemy pomagać innym i dlaczego jest to takie ważne
– opowiada o swoim wymarzonym prezencie
– wspólnie z koleżankami i kolegami ubiera choinkę
– śpiewa piosenki o tematyce świątecznej
– zapamiętuje tekst, wierszyki
– wykonuje zadania na kartach pracy
– wykonuje samodzielnie prace plastyczną
– wymienia charakterystyczne cechy zimy
– wie, jak wygląda zima na obrazkach
– zna zimowe zabawy i sporty zimowe
– wie, jakie sprzęty wykorzystuje się podczas zabaw i sportów zimowych
– utrwala zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw zimą i uprawiania sportów
zimowych
– rozumie, jak i gdzie powstaje śnieg
– wie, jaki kształt mają gwiazdki śniegowe
– wymienia cechy śniegu
– utrwala nazwy dni tygodnia
– wie, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia
– zna tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia
– wie, jakie są charakterystyczne potrawy dla świąt Bożego Narodzenia
– doskonali umiejętność składania życzeń
– wie, jak przygotować świąteczny stół
– śpiewa kolędy
– poznaje zwyczaje związane z powitaniem nowego roku
– wie, jak wygląda kalendarz
– poznaje rodzaje zegarów, jaki mają wygląd i sposób działania
– poznaje cykliczność występowania dnia i nocy oraz pór roku
– wymienia nazwy pór roku