Założenia dydaktyczno – wychowawcze

BIEDRONKI

GRUDZIEŃ 2024

Założenia dydaktyczno – wychowawcze

  1. 02.12.2024 – 06.12.2024 – Co cieszy Mikołaja?
  2. 09.12.2024 – 13.12.2024 – Jakie sporty uprawiam zimą?
  3. 16.12.2024 – 20.12.2024 – O czym w święta każdy z nas pamięta?
  4. 23.12.2024 – 30.12.2024 – Skąd wiem, że mija czas?

Dziecko:

– słucha tekstu i odpowiada na pytania

– dekoruje pierniki

– wie, kim był św. Mikołaj

– wie, jak ubrany jest św. Mikołaj

– poznaje sposoby pakowania prezentów, aby ładnie wyglądały

– wie, jak możemy pomagać innym i dlaczego jest to takie ważne

– opowiada o swoim wymarzonym prezencie

– wspólnie z koleżankami i kolegami ubiera choinkę

– śpiewa piosenki o tematyce świątecznej

– zapamiętuje tekst, wierszyki

– wykonuje zadania na kartach pracy

– wykonuje samodzielnie prace plastyczną

– wymienia charakterystyczne cechy zimy

– wie, jak wygląda zima na obrazkach

– zna zimowe zabawy i sporty zimowe

– wie, jakie sprzęty wykorzystuje się podczas zabaw i sportów zimowych

– utrwala zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zabaw zimą i uprawiania sportów

zimowych

–  rozumie, jak i gdzie powstaje śnieg

– wie, jaki kształt mają gwiazdki śniegowe

– wymienia cechy śniegu

– utrwala nazwy dni tygodnia

– wie, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia

– zna tradycje związane ze świętami Bożego Narodzenia

– wie, jakie są charakterystyczne potrawy dla świąt Bożego Narodzenia

– doskonali umiejętność składania życzeń

– wie, jak przygotować świąteczny stół             

– śpiewa kolędy

– poznaje zwyczaje związane z powitaniem nowego roku

– wie, jak wygląda kalendarz

– poznaje rodzaje zegarów, jaki mają wygląd i sposób działania

– poznaje cykliczność występowania dnia i nocy oraz pór roku

– wymienia nazwy pór roku