Grudzień 2024
Grupa Motylki- 2,5- 3 latki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Co ciszy Mikołaja?
- O czym w święta każdy z nas pamięta?
- Który żywioł jest najważniejszy?
Dziecko:
- powtarza ruch po drugiej osobie,
- w skupieniu słucha, opisuje wygląd św. Mikołaja,
- rozpoznaje zabawkę za pomocą dotyku,
- aktywnie uczestniczy w zabawach,
- słucha opowiadania, odpowiada na pytania związane z jego treścią,
- rozpoznaje i nazywa emocje na twarzy św. Mikołaja, kończy rozpoczęte zdanie,
- reaguje na przerwę w grze,
- zna sposoby przeciwdziałania marznięciu,
- uważnie słucha piosenki,
- reaguje na ustalony sygnał,
- liczy ukryte w sali pudełka i prezenty, wynik pokazuje na palcach,
- wskazuje długą wstążkę i krótką wstążkę oraz małe pudełka i duże pudełka, dokonuje klasyfikacji wstążek i pasków według kryterium długi – krótki oraz pudełek według kryterium małe – duże,
- opisuje zmiany w przyrodzie,
- śpiewa piosenkę,
- na mocne uderzenie w bębenek układa z klocków wieżę,
- skacze obunóż,
- określa położenie przedmiotu,
- używa słów grzecznościowych w zabawie,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
- wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją N.,
- spaceruje po ogrodzie przedszkolnym,
- rytmicznie porusza się przy muzyce,
- gra na instrumencie,
- ogląda książki o świętach Bożego Narodzenia,
- wypowiada się na temat tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
- reaguje na przerwę w grze i szuka w sali przedmiotu w danym kolorze,
- bada gałązkę świerkową różnym zmysłami;
- pomaga dekorować pierniki,
- wykonuje kartkę świąteczną,
- wymienia osobę, którą chce obdarować, sprawia innym niespodzianki,
- uczestniczy w przedszkolnej wigilii,
- poznaje ogień jako żywioł i jego rolę w życiu człowieka,
- kontynuuje zaczęte wzory,
- poznaje wodę jako żywioł i jego rolę w życiu człowieka,
- wykonuje improwizacje ruchowe,
- wskakuje obunóż do szarfy,
- poznaje ziemię jako żywioł i jej rolę w życiu człowieka,
- poznaje powietrze jako żywioł i jego rolę w życiu człowieka,
- obserwuje drzewa w okolicy,