Założenia dydaktyczno – wychowawcze

Grudzień 2024

Grupa Motylki- 2,5- 3 latki

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • Co ciszy Mikołaja?
  • O czym w święta każdy z nas pamięta?
  • Który żywioł jest najważniejszy?

Dziecko:

  • powtarza ruch po drugiej osobie,
  • w skupieniu słucha, opisuje wygląd św. Mikołaja,
  • rozpoznaje zabawkę za pomocą dotyku,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach,
  • słucha opowiadania, odpowiada na pytania związane z jego treścią,
  • rozpoznaje i nazywa emocje na twarzy św. Mikołaja, kończy rozpoczęte zdanie,
  • reaguje na przerwę w grze,
  • zna sposoby przeciwdziałania marznięciu,
  • uważnie słucha piosenki,
  • reaguje na ustalony sygnał,
  • liczy ukryte w sali pudełka i prezenty, wynik pokazuje na palcach,
  • wskazuje długą wstążkę i krótką wstążkę oraz małe pudełka i duże pudełka, dokonuje klasyfikacji wstążek i pasków według kryterium długi – krótki oraz pudełek według kryterium małe – duże,
  • opisuje zmiany w przyrodzie,
  • śpiewa piosenkę,
  • na mocne uderzenie w bębenek układa z klocków wieżę,
  • skacze obunóż,
  • określa położenie przedmiotu,
  • używa słów grzecznościowych w zabawie,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją N.,
  • spaceruje po ogrodzie przedszkolnym,
  • rytmicznie porusza się przy muzyce,
  • gra na instrumencie,
  • ogląda książki o świętach Bożego Narodzenia,
  • wypowiada się na temat tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia,
  • reaguje na przerwę w grze i szuka w sali przedmiotu w danym kolorze,
  • bada gałązkę świerkową różnym zmysłami;
  • pomaga dekorować pierniki,
  • wykonuje kartkę świąteczną,
  • wymienia osobę, którą chce obdarować, sprawia innym niespodzianki,
  • uczestniczy w przedszkolnej wigilii,
  • poznaje ogień jako żywioł i jego rolę w życiu człowieka,
  • kontynuuje zaczęte wzory,
  • poznaje wodę jako żywioł i jego rolę w życiu człowieka,
  • wykonuje improwizacje ruchowe,
  • wskakuje obunóż do szarfy,
  • poznaje ziemię jako żywioł i jej rolę w życiu człowieka,
  • poznaje powietrze jako żywioł i jego rolę w życiu człowieka,
  • obserwuje drzewa w okolicy,