ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
Rybki – Maj 2025
Tematy kompleksowe:
- Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
- Czyim domem jest łąka?
- Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
- Czego dzieci potrzebują do szczęścia?
Dziecko:
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
- utrwala poznane litery w toku zabaw,
- zna wybrane miejsca użyteczności publicznej,
- reaguje ruchem na ustalone sygnały,
- zna wybrane atrakcje turystyczne Europy,
- zna wybrane zabytki przyrodnicze na świecie,
- orientuje się, czy są płazy,
- rozwija wiedzę o kwiatach i motylach,
- wykonuje obliczenia w zakresie 10,
- ćwiczy umiejętność wykonania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu,
- zna wybrane fakty o pszczołach,
- zapoznaje się z wybranymi roślinami rosnącymi na łące,
- poznaje nazwy ziół i zastosowanie wybranych z nich,
- dzieli słowa na sylaby i głoski,
- ćwiczy umiejętność łączenia ruchu ze śpiewem,
- dostrzega podobieństwo między członkami rodziny,
- wie, że rodzina stanowi wartość wyjątkową,
- definiuje pojęcie przyjaźń,
- porządkuje obiekty ze względu na wyznaczoną cechę,
- wie, że każdy zasłużył na szacunek,
- jest tolerancyjne w stosunku do innych osób,
- przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń,
- aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
- rozwija sprawności manualne,
- samodzielnie i zgodnie z instrukcją wykonuje pracę plastyczną.