Założenia dydaktyczno-wychowawcze

ZAŁOŻENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

Rybki – Maj 2025

 

Tematy kompleksowe:

  • Gdzie jest najciekawsze miejsce na świecie?
  • Czyim domem jest łąka?
  • Jak daleko pada jabłko od jabłoni?
  • Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

 

Dziecko:

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu,
  • utrwala poznane litery w toku zabaw,
  • zna wybrane miejsca użyteczności publicznej,
  • reaguje ruchem na ustalone sygnały,
  • zna wybrane atrakcje turystyczne Europy,
  • zna wybrane zabytki przyrodnicze na świecie,
  • orientuje się, czy są płazy,
  • rozwija wiedzę o kwiatach i motylach,
  • wykonuje obliczenia w zakresie 10,
  • ćwiczy umiejętność wykonania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu,
  • zna wybrane fakty o pszczołach,
  • zapoznaje się z wybranymi roślinami rosnącymi na łące,
  • poznaje nazwy ziół i zastosowanie wybranych z nich,
  • dzieli słowa na sylaby i głoski,
  • ćwiczy umiejętność łączenia ruchu ze śpiewem,
  • dostrzega podobieństwo między członkami rodziny,
  • wie, że rodzina stanowi wartość wyjątkową,
  • definiuje pojęcie przyjaźń,
  • porządkuje obiekty ze względu na wyznaczoną cechę,
  • wie, że każdy zasłużył na szacunek,
  • jest tolerancyjne w stosunku do innych osób,
  • przyjmuje prawidłową postawę podczas ćwiczeń,
  • aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
  • rozwija sprawności manualne,
  • samodzielnie i zgodnie z instrukcją wykonuje pracę plastyczną.