Czerwiec 2025
Grupa 2.5- 3 latki
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:
- Gdzie mieszkają zwierzęta?
- Co mogę robić latem?
- Za co kocham wakacje?
- Jak dać przedmiotom drugie życie?
Dziecko:
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
- opisuje wybrane zwierzęta egzotyczne: ich wygląd, sposób życia i odżywiania; poznaje znaczenie słów: roślinożerne, mięsożerne, określa cechy charakterystyczne wybranych zwierząt – ich wygląd i zwyczaje,
- rozpoznaje, nazywa i opisuje wygląd zwierząt zamieszkujących stepy,
- przelicza elementy zbioru, podaje wynik liczenia na palcach, stosuje określenia: duży, mały, mniej, więcej, tyle samo,
- poprawnie wykonuje ruchy zaproponowane przez N.,
- wykonuje improwizacje ruchowe,
- uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
- słucha uważnie poleceń N.,
- podaje wiadomości na temat zwierząt i roślin egzotycznych,
- odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
- nazywa i naśladuje ruchy zwierząt, wskazuje kwiaty na obrazku,
- wymienia przykłady zabaw, w które może bawić się nad morzem,
- liczy pociągi, muszle, kropki na kostce i wykonuje tyle samo kroków,
- powtarza tekst, stosując zmiany dynamiczne i pokazując go ruchem,
- zgodnie współdziała z rówieśnikami podczas zabaw,
- wypowiada się na temat sposobu spędzania wakacji pod namiotem oraz ulubionych zabaw,
- rozpoznaje i wymienia przedmioty przydatne podczas wakacji nad morzem,
- wymienia zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać w wybranych miejscach
- wakacyjnego wypoczynku,
- rozróżnia i nazywa kolory, odtwarza układ elementów, przelicza, stosując liczebniki główne, stosuje pojęcia: mały, duży,
- potrafi podczas śpiewu wyraźnie wypowiadać tekst piosenki,
- chętnie uczestniczy w zabawach przy muzyce
- dowiaduje się na temat znaczenia pojęcia przyjaciel, wymienia nazwy pamiątek, jakie można wręczyć przyjacielowi,
- wie, w jaki sposób ponownie wykorzystać przedmioty,
- segreguje śmieci,
- odpowiada na pytania dotyczące obrazków,
- ma świadomość, czym jest recykling,
- dokonuje obserwacji podczas eksperymentu,