Założenia dydaktyczno- wychowawcze :)

Czerwiec 2025

Grupa 2.5- 3 latki

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze:

  • Gdzie mieszkają zwierzęta?
  • Co mogę robić latem?
  • Za co kocham wakacje?
  • Jak dać przedmiotom drugie życie?

Dziecko:

  • wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
  • opisuje wybrane zwierzęta egzotyczne: ich wygląd, sposób życia i odżywiania; poznaje znaczenie słów: roślinożerne, mięsożerne, określa cechy charakterystyczne wybranych zwierząt – ich wygląd i zwyczaje,
  • rozpoznaje, nazywa i opisuje wygląd zwierząt zamieszkujących stepy,
  • przelicza elementy zbioru, podaje wynik liczenia na palcach, stosuje określenia: duży, mały, mniej, więcej, tyle samo,
  • poprawnie wykonuje ruchy zaproponowane przez N.,
  • wykonuje improwizacje ruchowe,
  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • słucha uważnie poleceń N.,
  • podaje wiadomości na temat zwierząt i roślin egzotycznych,
  • odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego utworu,
  • nazywa i naśladuje ruchy zwierząt, wskazuje kwiaty na obrazku,
  • wymienia przykłady zabaw, w które może bawić się nad morzem,
  • liczy pociągi, muszle, kropki na kostce i wykonuje tyle samo kroków,
  • powtarza tekst, stosując zmiany dynamiczne i pokazując go ruchem,
  • zgodnie współdziała z rówieśnikami podczas zabaw,
  • wypowiada się na temat sposobu spędzania wakacji pod namiotem oraz ulubionych zabaw,
  • rozpoznaje i wymienia przedmioty przydatne podczas wakacji nad morzem,
  • wymienia zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać w wybranych miejscach
  • wakacyjnego wypoczynku,
  • rozróżnia i nazywa kolory, odtwarza układ elementów, przelicza, stosując liczebniki główne, stosuje pojęcia: mały, duży,
  • potrafi podczas śpiewu wyraźnie wypowiadać tekst piosenki,
  • chętnie uczestniczy w zabawach przy muzyce
  • dowiaduje się na temat znaczenia pojęcia przyjaciel, wymienia nazwy pamiątek, jakie można wręczyć przyjacielowi,
  • wie, w jaki sposób ponownie wykorzystać przedmioty,
  • segreguje śmieci,
  • odpowiada na pytania dotyczące obrazków,
  • ma świadomość, czym jest recykling,
  • dokonuje obserwacji podczas eksperymentu,