Tematy kompleksowe:
02.06-06.06.2025r – Jak żyrafa myje szyję?
09.06-13.06.2025r – Jak dać przedmiotom drugie życie?
16.06-18.06.2025r – Na co czeka Pani Lato?
23.06-27.06.2025r – Za co kochamy wakacje?
Dziecko:
– wie jakie zwierzęta żyją na sawannie i stepie
– wie jak różne i niezwykłe mogą być rośliny
– wie jak właściwie zachować się w czasie wycieczki do zoo
– wie jak ponownie wykorzystać materiały papierowe, plastikowe, szklane i metalowe
– wie jakie zmiany zachodzą latem w przyrodzie
– wie jak rozpoznać pierwszy dzień lata
– wie w jakich ciekawych miejscach w Polsce można spędzić wakacje
– wie jak powstają góry
– wie czym się różni jezioro od morza
– wie jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach
– wie co zabrać ze sobą na wakacje
– zna numery alarmowe
– wie kto to jest obieżyświat
– wymienia i rozpoznaje środki transportu
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych i gimnastycznych
– improwizuje taniec do muzyki
– uważnie słucha opowiadania i wiersze
– rozmawia na podany temat
– chętnie uczestniczy w zabawach tematycznych i dydaktycznych
– wykonuje prace plastyczno – techniczne
– śpiewa piosenki
– skacze na jednej nodze i obu nogach; kopie piłkę z rozbiegu, sprawnie przeskakuje przez drobne przedmioty, przechodzi po narysowanej linii, stoi na jednej nodze
– tnie nożyczkami, lepi z plasteliny, prawidłowo trzyma kredkę
– dzieli wyrazy na sylaby i głoski, wysłuchuje głoski w nagłosie w krótkich wyrazach, wysłuchuje głoskę rozpoczynającą i kończącą wyraz
– czyta krótkie wyrazy
– rozpoznaje wybrane litery
– rozwiązuje proste kodowanki
– przelicza w zakresie 1-20
– wykonuje odejmowanie i dodawanie w zakresie 0-10
– bierze udział w zabawach sensorycznych i badawczych
– gra w gry dydaktyczne