Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

Tematy kompleksowe:

02.06-06.06.2025r – Jak żyrafa myje szyję?

09.06-13.06.2025r – Jak dać przedmiotom drugie życie?

16.06-18.06.2025r – Na co czeka Pani Lato?

23.06-27.06.2025r – Za co kochamy wakacje?

 

Dziecko:

– wie jakie zwierzęta żyją na sawannie i stepie

– wie jak różne i niezwykłe mogą być rośliny

– wie jak właściwie zachować się w czasie wycieczki do zoo

– wie jak ponownie wykorzystać materiały papierowe, plastikowe, szklane i metalowe

– wie jakie zmiany zachodzą latem w przyrodzie

– wie jak rozpoznać pierwszy dzień lata

– wie w jakich ciekawych miejscach w Polsce można spędzić wakacje

– wie jak powstają góry

– wie czym się różni jezioro od morza

– wie jakich zasad bezpieczeństwa należy przestrzegać na wakacjach

– wie co zabrać ze sobą na wakacje

– zna numery alarmowe

– wie kto to jest obieżyświat

– wymienia i rozpoznaje środki transportu

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych, tanecznych i gimnastycznych

– improwizuje taniec do muzyki

– uważnie słucha opowiadania i wiersze

– rozmawia na podany temat

– chętnie uczestniczy w zabawach tematycznych i dydaktycznych

– wykonuje prace plastyczno – techniczne

– śpiewa piosenki

– skacze na jednej nodze i obu nogach; kopie piłkę z rozbiegu, sprawnie przeskakuje przez drobne przedmioty, przechodzi po narysowanej linii, stoi na jednej nodze

– tnie nożyczkami, lepi z plasteliny, prawidłowo trzyma kredkę

– dzieli wyrazy na sylaby i głoski, wysłuchuje głoski w nagłosie w krótkich wyrazach, wysłuchuje głoskę rozpoczynającą i kończącą wyraz

– czyta krótkie wyrazy

– rozpoznaje wybrane litery

– rozwiązuje proste kodowanki

– przelicza w zakresie 1-20

– wykonuje odejmowanie i dodawanie w zakresie 0-10

– bierze udział w zabawach sensorycznych i badawczych

– gra w gry dydaktyczne