RYBKI – MARZEC 2024
Tematy kompleksowe:
- Jaka pogoda jest w marcu?
- Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
- Z czego to jest zrobione?
- Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Dziecko:
- wypowiada się na podstawie wysłuchanego tekstu i ilustracji do opowiadania,
- określa pogodę i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla marcowej pogody,
- klasyfikuje elementy według rodzaju, wielkości, przelicza, stosując nazwy liczebników głównych,
- zakłada wspólnie z innymi dziećmi hodowle wybranych roślin,
- tworzy kalendarz pogody,
- liczy w dostępnym sobie zakresie, dostrzega rolę ostatniego liczebnika,
- rozpoznaje i nazywa ptaki przylatujące do Polski wiosną, wymienia rzeczy niezbędne do zbudowania gniazda,
- buduje proste zdania, tworzy zdrobnienia, opisuje wygląd ptaków, kończy rozpoczęte zdanie,
- określa właściwości wody, wyjaśnia zjawiska związane ze stanami skupienia wody,
- nazywa pierwsze kwiaty, które kwitną wiosną,
- aktywnie uczestniczy w zabawach teatralnych, odgrywa przyjętą rolę,
- wymienia właściwości gliny, poznaje etapy powstawania przedmiotów ceramicznych,
- wypowiada się na temat poszczególnych etapów produkcji chleba, nazywa pieczywo różnego rodzaju,
- rozpoznaje i nazywa produkty, które otrzymuje się z mleka,
- wymienia właściwości wełny, bada je za pomocą zmysłów – wzroku i dotyku,
- wypowiada się na temat tradycji wielkanocnych,
- nazywa produkty znajdujące się w koszyczku wielkanocnym,
- określa położenie przedmiotu, posługując się określeniami: w, za, przed, do, obok, na,
- porusza się zgodnie z rytmem instrumentu, wykonuje określone ruchy do muzyki,
- aktywnie uczestniczy w zabawach i ćwiczeniach ruchowych,
- rozwija sprawność manualną,
- samodzielnie wykonuje pracę plastyczną.