Założenia dydaktyczno-wychowawcze

MARZEC 2024
Założenia dydaktyczno – wychowawcze
1. 01.03.2024 – 08.03.2024 – Jaka pogoda jest w marcu?
2. 11.03.2024 – 15.03.2024 – Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
3. 18.03.2024 – 22.03.2024 – Z czego to jest zrobione?
4. 25.03.2024 – 29.03.2024 – Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Dziecko:
– słucha opowiadań, wierszyków
– wie, jaka pogoda jest charakterystyczna dla marca
– wskazuje ubrania adekwatne do wiosennej pogody
– wymienia cztery żywioły przyrody i wie, jakie zagrożenia mogą powodować
– rozumie, co potrzebne jest roślinom, aby mogły rosnąć
– wie, kim jest meteorolog i czym zajmuje się stacja meteorologiczna
– rozpoznaje znaki synoptyczne i wspólnie prowadzi kalendarz pogody
– wie, kim jest pisarz
– wykonuje prace plastyczne różnymi technikami
– rozpoznaje pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny
– wie, co to jest pole i jakie zwierzęta znajdują tam pożywienie
– słucha piosenek, zapamiętuje teksty piosenek
– zna narzędzia, których używa się najczęściej do prac w ogrodzie
-wie, jakie ptaki wracają do nas wiosną
– poznaje wiosenne zwyczaje ptaków
– rozpoznaje głosy najbardziej znanych ptaków
– wie, jakie są pierwsze wiosenne kwiaty
– wie, do czego jest potrzebna woda
– wymienia właściwości wody
– rozumie, dlaczego nie wolno pić wody pochodzącej z nieznanych źródeł
– wie, skąd się bierze deszcz
– jak wygląda sklep, np. spożywczy i jakie towary można w nim kupić
– wie, z czego są zrobione wybrane produkty, np.: dzbanek, chleb, ser biały, sweter oraz
papier
– wie, jakie produkty wytwarza się z gliny, mąki, mleka, wełny i papieru
– zna właściwości odżywcze produktów mlecznych
– wie, jakie czynności wykonują ludzie pracujący w wybranych zawodach, np.: garncarz,
rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca, drwal
– wymienia zwyczaje związane są ze Świętami Wielkanocnymi
– wie, jak dekorujemy koszyczek wielkanocny i co do niego wkładamy
– wie, czego ludzie najczęściej życzą sobie w czasie Świąt Wielkanocnych.